/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
USB kort forlængerkabel
Fra : e.c
Vist : 1433 gange
100 point
Dato : 12-10-07 14:10

Ja det er et kort forlængerkabel jeg vil købe.................men jeg kan ikke finde det.
Jeg har allerede et kort kabel som fulgte med en hub fra Aldi - men jeg har ikke kunne finde et tilsvarende.
Forlængerkablet er ca. 20 cm med stik men må gerne være kortere.

Så hvor finder jeg det kabel.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 12-10-07 14:20

enhver bare nogenlunde forretning som sælger kameraer eller printere, har da usb-forlængerkabler.
jeg fandt da hvad jeg skulle bruge både i merlin, fona og tdc

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-10-07 14:28

Jow men det skal være et kabel i kort udgave.
Jeg bruger det for ikke at "brække" mit pendrive/USBadapter/kortlæser på min bærbare.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 12-10-07 14:35

hvad med en fotoforretning ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-10-07 14:54

Med min mpr afspiller medfulgte et 20 cm. flexibelt usb kabel....

Det skal bruges for overhovedet at få mp3eren i komputeren - ellers kan den ikke stikkes i....

Er det sådan noget du tænker på.... ?????

Ved ikke om de kan købes løse - men det burde de kunne....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-10-07 14:59

Sandberg har dem ikke.
Den fra Aldi er lavet til kortlæseren,
findes ikke i øvrigt.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-10-07 15:03

PS jeg har selv været på jagt efter tilsvarende usb kabel.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 12-10-07 15:07

Jeg har været Bringk Elektronik og i næsten alle komputer- og fotoforretninger i København uden at finde et kort USB forlænger, defor vil jeg foreslå at du køber et længere USB kabel, det korteste forlængerkabel jeg fandt var 1,8m, men i en komputerforretning fandt jeg et USB kabel der er 40 cm langt og i en fotoforretning fandt jeg et meget tyndt USB kabel der ca. 60 cm.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 12-10-07 15:17
Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-10-07 15:22

http://www.usbit.dk/

Hvad med sådan en....

Søg på varenummer - den vil ikke lave direkte link

USB Adapter A/A 3 D-vinkelstik

Varenr.: cr. 982487

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-10-07 16:11

Stouenberg - de er desværre kun med USB 1.1 men kun på 6" (ca. 15 cm)
refi - jow tak men sådan en har jeg til min Hawking adapter (fulgte med sættet) og den sørger da for at kunne modstå et par dask.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-10-07 17:42

linket fra stouenberg er da alle til Usb 2

http://www.usbfirewire.com/Parts/rr-usb2-6in-ab.html

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-10-07 18:30

Fra Stouenberg's link:
http://www.usbfirewire.com/uextend.html
nederst 6"
så bliver den til USB1.1
Mærkeligt ikke.
Det var ellers lige den jeg kunne bruge.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 12-10-07 18:39

http://www.fixup.net/tips/usb/index.htm

Hobbymanden "kan selv".....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-10-07 18:41
Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-10-07 18:44
Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-10-07 18:50

refi
denne ligner den jeg skal bruge
http://www.cableshop.de/USB_extension_cable_type_AA_mf_25cm__GB_CU-VERL-02.html
er der langt til Tyskland på cykel.

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 12-10-07 18:54

her er måske lidt på tyske ebay

en lille blæksprutte
http://cgi.ebay.de/USB-2-0-Hub-3x-USB-A-Bu-1x-USB-Mini-5pol-St_W0QQitemZ260136849324QQihZ016QQcategoryZ79433QQcmdZViewItem

eller denne 30 på cm
http://cgi.ebay.de/USB-Verlaengerung-2-0-Hi-Speed-0-3-m-transparent_W0QQitemZ260159867445QQihZ016QQcategoryZ131878QQcmdZViewItem

mere usb og andre firmaer på tyske ebay
http://search.ebay.de/search/search.dll?from=R40&_trksid=m37&satitle=usb&category0=

ps.
hvis du køber i tyskland
sørg for at bruge dhl som er almindelig post
dpd transportfirmaet har det med at miste varer i stor stil

hilsen

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-10-07 19:01

Nu er der snart mange muligheder.

Refi - du satte lidt griller i min loddekolbe og varmepistol, til selv at lave de kabler.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-10-07 19:03

Prepayment / TT in advance
After your order has been placed, we will send you a confirmation with our bank connection. You may transfer the amount invoiced in advance. This way you do not need to send your creditcard data via internet.

Du kan "spare" kreditkortet

Citat
er der langt til Tyskland på cykel.

Ikke hvis du bor i Tønder eller Kruså

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-10-07 19:07

Citat
Refi - du satte lidt griller i min loddekolbe og varmepistol, til selv at lave de kabler.

Det anede mig

Og så er det "gratis"

Godkendelse af svar
Fra : e.c

Dato : 12-10-07 19:09

Tak for svaret refi. Men der er kun 4 stjerner, når jeg selv skal lave det meste.
http://www.fixup.net/tips/usb/index.htm

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-10-07 19:17

Selv tak....

Og god arbejdslyst alligevel....

Nu kan du jo "prale" til naboerne at du SELV har lavet det - de skal nok komme med lidt opgaver til dig