/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Forfaldsdato/sidste rettidige
Fra : tinolarsen
Vist : 12761 gange
50 point
Dato : 11-10-07 21:59

Hvad er forskellen på forfaldsdato og sidste rettidige betalingsdato som f.eks står på mit girokort vedr. ejendomsskat fra min kommune?

Nogen der kan forklare det?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-10-07 22:08

spørg hvor du får indbetalingskort osv fra

Citat
sidste rettidige betalingsdato
<-- den absolutte sidste dato for indbetaling

Kommentar
Fra : tinolarsen

Dato : 11-10-07 22:12

Mener godt jeg kender svaret, men vil gerne lige bekræftes i det, men vil ikke røve mit eget svar endnu....

Kommentar
Fra : tinolarsen

Dato : 11-10-07 22:12

Røbe mit svar skulle der stå...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-10-07 22:18

Forfaldsdato er sådan set bare en skæringsdato for, hvornår en periode beregnes fra/til.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-10-07 22:29

Ordet har den samme virkning.... du skal betale på den dato som er angivet som sidste rettidige eller forfaldsdato

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 60 point
Dato : 11-10-07 22:42

Min ejendomsskat har forfaldsdato 1. jan. og 1. juli men sidste rettidige indbetalingsdatoer er henholdsvis 6. januar og 6. juli.

//bentjuul

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-10-07 22:55

Sidste rettidige dato er den dag, hvor beløbet skal være indbetalt.

Forfaldsdatoen kan være på et tidligere tidspunkt, men beløbet kan indbetales senere og senest på den rettidige dato.

Godkendelse af svar
Fra : tinolarsen

Dato : 11-10-07 23:17

Tak for svaret bentjuul.

Du bekræfte mig i at det ikke er det samme...

Sådan som jeg har hørt er den eneste forskel, at hvis man ikke betaler senest på sidst rettidige betalingsdato, kan kommunen beregne renter...

Og det kan de så gøre fra forfaldsdatoen....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-10-07 23:21

Citat
Og det kan de så gøre fra forfaldsdatoen

NEJ først efter sidste rettidige dato

Kommentar
Fra : tinolarsen

Dato : 11-10-07 23:25

Ja de kan først begynde at beregne renter efter sidste rettidige betalingsdato er overskredet... - men de kan så beregne renter fra forfaldsdatoen... - også det jeg forsøgte at skrive...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-10-07 23:27

Nej heller ikke

De kan først begynde at beregne renterne efter sidste rettidige betalingsdato..

Rettidig betyder - til tiden - sådan groft oversat, ergo hvis du ikke betaler til tiden, skal du betale renter

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-10-07 23:29

Hov, der misforstod jeg dig jeg tror du har ret, men nu er jeg godt nok i tvivl, så jeg hopper lige ud igen

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 11-10-07 23:35

Skal der beregnes renter ved for sen indbetaling, beregnes disse fra forfaldsdatoen.

//bentjuul

Kommentar
Fra : tinolarsen

Dato : 11-10-07 23:38

Egentlig en nemmere måde at forklare det på BentJuul

Så vi 2 har ret...