/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
zoneterapi uddannelse
Fra : kim_wena
Vist : 2533 gange
20 point
Dato : 11-10-07 21:48

Jeg overvejer at tage en zoneterapi uddannelse. Jeg har fundet en skole hvor man kan læse teori del på nettet (fjernundervisning) og tage det praktiske del i jylland. Skolen hedder INOWELL. Er der nogen som har noget erfaring med dem eller taget en uddannelse der?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-10-07 22:26

Jeg kender ikke til den skole, har du et link til den??

For at kunne få en bred vifte af kunder efter endt uddannelse, skal du sørge for at du kan blive - autoriseret zoneterapeut- at du har en autorisation beviser at du har taget en rigtig uddannelse, og ikke er selvlært.

Du kan læse mere om uddannelsen her

http://www.ug.dk/Erhverv.aspx?article_id=jobb-zoneterapeut#q8

Kommentar
Fra : kim_wena

Dato : 11-10-07 23:00

Jeg har stavet forkert. Den hedder innowell og de har en hjemmeside www.innowell.dk
Det står på deres hjemmeside at uddannelsen opfylder alle uddannelseskravene til momfritagelse og RAB registrering. Jeg kan ikke finde mere om dem end deres hjemmeside.

Accepteret svar
Fra : nsl

Modtaget 20 point
Dato : 12-10-07 06:47

Som uddannet zoneterapeut kan jeg klart svare.
Det er en rigtig dum ide at tage sygdomslære, anatomi og fysiologi via nettet.
Hvorfor?
Du får slet ikke fat i alle de spørgsmål og indput fra andre. du skal være rigtig god til at disponerer over din tid, det kræver virkelig diciplin, (kender nogen der går på 3. år selv om det tager 1½ år.)
Før du går i gang vil jeg forelså at du læser om celledeling og proteinsyntesen hvis du kan forklare det til en anden efter du har læst det er du moden til fjernundervisning.
Kort og godt skal du have en del kendskab nok til det du gå i gang med for at du selv kan styre undervisningen via nettet.
mvh nsl

Kommentar
Fra : kim_wena

Dato : 12-10-07 08:47

Jeg er lidt overraskede over det. Det er ikke det eneste uddannelse jeg har fundet vore man læser sygdomslære, anatomi og fysiologi som fjernundervisning. Det kan man også med en zoneterapi uddannelse i københavn og biopat uddannelsen. Hvor har du taget udannelsen? Tak or din svar. Det er helt sikkert noget jeg burde overveje.

Godkendelse af svar
Fra : kim_wena

Dato : 12-10-07 08:48

Tak for svaret nsl.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 12-10-07 09:10

En lille tilføjelse - sørg for at din skole er lever op til kravene i RAB-godkendelsen.. Så gør du dig selv en tjeneste lidt senere...

Jeg vil gerne understøtte nsl´s tanker om fjernundervisning af anatomi, fysiologi og patologi... DET er svært - jeg stoppede igen, for stoffet er kompliceret og det er drønsvært at blive ved med at holde arbejdsiveren oppe, når man ikke har nogen at vende tingene med...

Vaxen (Akupunktør)

Kommentar
Fra : kim_wena

Dato : 12-10-07 09:14

Det lever op til kravene i RAB godkendelsen og momsfritagelse. Er det et sted på nettet eller en bog man kan kigge på så man kan få en fornemmelse for læse stoffet?

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 12-10-07 09:20

Oftest bruges bøgerne "Anatomi på en anden måde" af Keld Bruun Jensen på disse uddanneler... Men lad dig ikke narre

Det er når spørgsmålene falder, at bøgerne føles komplicerede.
Jeg er selv en ret god student, er god til at lære, men her kræver en selvdiscplin ud over det sædvanlige.

Vaxen