/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Gemme adgangskoder i Outlook
Fra : palleby
Vist : 1901 gange
200 point
Dato : 11-10-07 16:22

Hej alle.
Jeg har været så letsindig at købe en ALDI computer med Vsta.
Jeg har her installeret Outlook 2002 (SP3) og den nægter at gemme adgangskoden til mail-serveren, selvom jeg krydser feltet af.
Det er møgirriterende at skulle skrive koden hver gang, især da jeg henter fra flere mail-bokse.
Er der en venlig sjæl der har en løsning på dette?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 210 point
Dato : 11-10-07 16:28

Eneste umiddelbare årsag er at du beder den om at slette alle cookies osv. ved slukning....

Det burde IKKE have betydning for mails, men hvem ved med Vista....

Godkendelse af svar
Fra : palleby

Dato : 31-10-07 20:04

Tak for svaret refi.
Desværre har jeg ikke fået løst problemet.
Det viser sig at Vista ikke gemmer adgangskoderne overhovedet, selvom jeg beder den om det. Jeg kan ikke finde et sted hvor jeg kan ændre dette, men jeg vil spørge under operativsystemer windows og høre om der er andre der genkender dette.
Jeg kan heller ikke spille min musik i medieplayer 11 og heller ikke i Winamp. Den prøver at åbne www.247license.com der skriver en fejlmeddelelse. TDC svarer ikke på mine henvendelser.
venlig hilsen palle

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-10-07 20:08
Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-10-07 20:11

Citat
Få Vista til at gemme dine netværksadgangskoder
Savner du at kunne sætte flueben i gem adgangskode når du tilgår diverse netværksressourcer?

Vista har det med ikke at ville tilbyde denne mulighed, eller måske at glemme dine logon oplysninger hvis du evt. skulle have fået lov til at indtaste dem. Den bedste og eneste vel fungerende måde at få dette til virke er ved at anvende "Administrer netværksadgangskoder" i kontrolpanelet.

Du finder dette værktøj på følgende måde:
1. Klik på knappen Start.
2. Klik på Kontrolpanel, klik på Brugerkonti og familiesikkerhed (eller klik på Brugerkonti, hvis du er sluttet til et netværksdomæne) og derefter klik på Brugerkonti.
2. Klik på Administrer netværksadgangskoder i venstre rude.
3. Marker den adgangskode, du vil administrere.
4. Klik på Rediger, foretag den ønskede ændring, og klik derefter på OK.