/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
gode gamle råd
Fra : Rogt
Vist : 1059 gange
20 point
Dato : 10-10-07 19:24

Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvilke gamle hus råd i kender.
Som f.eks kamillethe mod øjenbetændelse.
Eller alovera ved brandsår
Alle gode råd er velkommende!
På forhånd tak

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 10-10-07 19:37

Te med honning,citron og ingefær ved forkølelse.

Timian-te ved hoste

Blanding af 1/2 madolie, 1/2 aloe vera mod øremider hos katte, øret smøres hverdag i en uge.

Lavendelblpmster i stofposer mod utøj i klædeskab

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 10-10-07 19:39

Skåle med eddike til at fjerne dårlig lugt, fx cigaretlugt

Annuller spørgsmålet
Fra : Rogt

Dato : 10-10-07 19:39

tror jeg flytter den til et andet sted

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-10-07 19:44

nu er der så masser af eksempler på, at mange af de gode gamle husråd slet ikke er så gode endda.

Eks:

Kamillethe:
kamillete VAR et råd mod øjenbetændelse....det er det ikke mere, for man har fundet ud af, at det faktisk er mere skadeligt end ganligt og kan forværre øjenbetændelse grundet de små urenheder i kamilleteen, som ridser øjet.

De gamle pletfjerningsråd:

Alle de gamle husråd med eksempelvis salt og kartoffelmel har oftest den uheldige virkning, at de ikke fjerner pletten, men snarere får den til at sidde mere fast .

Hvidløg:

Husråd om hvidløg som udryddelsesmiddel mod indvoldsorm har også vist sig at være virkningsløst.

o.s.v.

Men du kan da få et enkelt.....god fornøjelse:

Mod vorter og revnet hud på hænder skulle det hjælpe at tisse på hænderne....ved fuldmåne