/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Risotto
Fra : alimak
Vist : 573 gange
100 point
Dato : 10-10-07 17:49

Jeg skal lave risotto i aften.I opskriften står det at jeg skal bruge 1/2 liter hønse buljong.I forretningen kunde jeg kun finde hønse buljong i fast form.Små blokker,som chokolade.Hvordan gør jeg med de blokker når jeg skal bruge en 1/2 liter buljong.
Alimak

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 110 point
Dato : 10-10-07 17:54

Du læser på pakken hvor meget vand, der skal bruges til en blok.

Hvis der til 1 liter vand skal bruges 1 blok, ja så er det en ½ blok til en ½ liter vand.

Varm vandet og opløs blokken, derefter kan du tilsætte den færdige "hønsebouillon " i retten.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 10-10-07 17:57

Helt rigtigt ans.

Du kan sagtens bruge de blokke. Bare vær sikker på, at de er tøet helt op.

Du kan også bruge vand og krydderier, hvis du en dag løber tør for bouillontern

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 10-10-07 18:04

Tak ans. det er lige hvad jeg ville vide.Da kan jeg starte med madlavningen.
alimak

Godkendelse af svar
Fra : alimak

Dato : 10-10-07 19:38

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-10-07 14:17

Selv tak

Håber du fik en god risotto.