/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Mærkeligt Spg..!
Fra : Thylle
Vist : 576 gange
110 point
Dato : 10-10-07 15:30

Hej Alle.. Ved at i næsten er umuligt at svare på det, men skal have fat i en computer... Har Skærm, Printer, Mus, Tastatur... Men mangler selve computeren..! Mit behov er ikke så stort, den skal være hurtigt, men ikke til spil.. Den må gerne kunne afspille film, og må meget gerne have DVD brænder.. Brænderen skal heller ikke være vildt hurtig- det vigtigste er bare at den skal kunne bruges på internettet have word og meget plads..

Håber nogle har en ide..?

Mvh Thylle

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 10-10-07 15:34

Her kan du mixe maxe og samle den pc du har brug for til rimelig pris

http://fcomputer.dk/

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 10-10-07 15:41

Jeg kender flere der har handlet hos Føniks - som er tilfredse.

Kommentar
Fra : Thylle

Dato : 10-10-07 15:55

Føniks...! Har være der inde.. Det er bare så overskueligt..!

Aner jo ikke hvad der skal til 256 el. 512 MB grafik kort.. Kan bare se det ene er dyre en det andet...?

Thylle

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 10-10-07 16:04

Jammen så må vi lige zoome ind til hvad du forventer, at den skal kunne.
1. Word
2. Foto behandling
3. TV over internet
4. Filmbehandling af egen video
5. brænding af diverse (dual brænder)
6. styresystem
..........( hvis du vælger Vista er det ikke sikkert at din printer virker)
..........( hvis du vælger Vista er det ikke sikkert at din skærm virker optimalt)
7. spil
8. hurtige spil

Det var lige hvad jeg kom i tanke om.

Kommentar
Fra : Thylle

Dato : 10-10-07 16:08

1. Word Ja
2. Foto behandling Ja
3. TV over internet Nej
4. Filmbehandling af egen video Ja
5. brænding af diverse (dual brænder) Ja..!
6. styresystem - har en ny HP printer..! - Ved ikke om det gør nogen forskelv..!
..........( hvis du vælger Vista er det ikke sikkert at din printer virker)
..........( hvis du vælger Vista er det ikke sikkert at din skærm virker optimalt) Har en fladskærm.!
7. spil Ja - men kun meget lidt.. Slet ikke vigtig - ved den stiger helt vild i pris på det...
8. hurtige spil Nej

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 10-10-07 16:09

Dem fra Føniks er rigtig flinke til at hjælpr, hvis man ringer til dem. De ved bare alt om computere.
Dem vi har købt der er vi MEGET tilfredse med.

Lavet i begge prisklasser.
Den ene lidt billig, da det var min 13-årige, der havde sparet pengene sammen, og den anden MEGET dyr, til den ældste, der laver mange mærkelige ting på sin.

Men åben deres hjemmeside, og ring derop. De kan guide dig gennem til det du har brug for.

Skal du se film, skal graffikken i hvert til fælde være i orden.

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 120 point
Dato : 10-10-07 16:20

1. Word Ja ............det kan alle
2. Foto behandling Ja ..........det kan de fleste
3. TV over internet Nej
4. Filmbehandling af egen video Ja .............her skal helst bruges RAM 1,5 - 2 GB
5. brænding af diverse (dual brænder) Ja..! ..........de er billige
6. styresystem - har en ny HP printer..! - Ved ikke om det gør nogen forskelv..! .......det bør gå godt
Har en fladskærm.! ..................så er den rimelig ny og......... der bør findes drivere
7. spil Ja - men kun meget lidt.. ........ det kan de fleste, så længe det ikke er hutige bevægelsesspil
8. hurtige spil Nej

Du bør kunne klare dig med:
2,6 / 2,8 Mhz (denne hastihed er ok)
1,5 Gb RAM (2 Gb)
dualbrænder (til CD/DVD)
128 Mb grafikkort (256 Mb)
netkort på 10/100 er rigeligt
der skal være USB 2 og helst to porte i front sammen med lydstik.

Kommentar
Fra : Thylle

Dato : 10-10-07 16:22

Har du et forslag..?

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 10-10-07 20:38

prøv Gul og Gratis

Kommentar
Fra : jesperrh

Dato : 10-10-07 20:53

http://topdata.dk/product.asp?product=4302&sub=287&page=1

Og så er du også dækket ind til dine behov, og prisen er heller ikke skidt!

Godkendelse af svar
Fra : Thylle

Dato : 31-10-07 20:45

Tak for svaret e.c.