/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Sexualitet / Spørgsmål
10  piaskov 789
Svag menstruation = gravid?
Fra : palle22
Vist : 8438 gange
200 point
Dato : 10-10-07 13:51

Hey
Vil høre nogen af de kloge kvinder herinde, om de kan skabe klarhed for en uvidende fyr
Min kæreste havde menstruation i sidste uge. Den varede kun en dag, mod normalt tre-fire dage. Hun har spist p-piller som hun skulle, men skiftede til en svagere type for tre måneder siden. Er det normalt at menstruationen pludselig kan blive svagere/kortere, hvis hun har spist anderledes (hun var på ferie i sidste uge, og spiste og drak vist ikke så sundt)? Eller kan den svagere menstruation være tegn på graviditet?
Håber I kan hjælpe.
Mvh

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-10-07 13:55

Styrken kan godt komme til at ændre karakter ved p-pilleskift, men ikke fordi hun spiser anderledes et par dage. Det kan vel ikke tænkes at din kæreste har været på en skrap slankekur, for det kan også ændre styrken??

Hun kan godt være gravid, men det kan i få tjekket ved at købe en test på apoteket. Nogle ganske
få bliver gravide selv når de bruger p-piller

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 10-10-07 14:01

Hun har ikke spist så regelmæssigt den sidste tid, og har sprunget måltider over, som del af en såkaldt "kur". Så måske det kan være forklaringen?
P-pillerne blev jo skiftet for tre måneder siden, til en svagere type. Men det kan måske også spille ind?

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 10-10-07 14:02

Citat
Er det normalt at menstruationen pludselig kan blive svagere/kortere, hvis hun har spist anderledes (hun var på ferie i sidste uge, og spiste og drak vist ikke så sundt)

JA!

De færreste kvinder er maskiner, men hvorfor egentlig ikke bare tale med hende om det?

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 10-10-07 14:04

Har jeg skam gjort Ane, men hun ved ikke så meget om det selv
men tak for svaret

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-10-07 14:09

Når hun har været på kur, er jeg ret sikker på det er årsagen, mange piger med annoreksi, har slet ikke menstruation,

Prøv at købe en test på apoteket

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-10-07 14:21

Hov det kunne misforståes, jeg mener ikke at din kæreste har annoreksi

Men ville pointere, at piger der ikke spiser almindeligt, men er på en skrap kur, meget vel kan få nedsat menstruationsstyrken.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 10-10-07 14:22

Undskyld, det lød suspekt

Hvis i er i tvivl så tag en test, det kan dårligt være nemmere og så slipper i for tankerne, men sandsynligheden er størst for at den er negativ.

Kommentar
Fra : myes

Dato : 10-10-07 14:23

ja jeg må give jomfruane ret. Hvis man har ændret sine spisevaner kan det godt have indflydelse på på ens menstruation.

Det behøver heller ikke være noget fordi den lige en enkelt gang er anderledes end den plejer.
Men ellers kunne det være hvis hun går og spekulerer over noget.
Tag en test så har i svar på om det kunne være en graviditet, der er skyld i det. Men jeg tror nu ikke det er det.
Og er det ikke det, nå ja men så se tiden an og se hvordan det er i næste måned.
Ellers kan man altid ringe til sin læge.

Accepteret svar
Fra : jeb3

Modtaget 210 point
Dato : 10-10-07 14:33

Selv en ferie kan ændre menstruationen.

Det kan hendes egne hormoner også.

Det kan også være p-pillerne.

Men når du siger svagere menstruation, er det så meget svagere eler bare lidt svagere?
Er det kun pletblødning eller hvad?

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 10-10-07 14:52

jeb3 det var vist ikke i den forstand svagere, men kortere. Det varede kun den ene dag, mod normalt tre.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-10-07 14:56

Palle smut du ned og køb en test, så kommer der mere ro på.

Når kæresten så spiser alm. igen, så skal i se, i næse måned bliver mens mere som den plejer, måske lidt anderleds pga de nye piller.

Menstruationen kan også blive anderledes, hvis hun har spekulationer??

Godkendelse af svar
Fra : palle22

Dato : 10-10-07 14:58

Tak for svaret jeb3.