/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
hvem tilhører tlf nummeret ?
Fra : minnam
Vist : 39593 gange
300 point
Dato : 10-10-07 13:40

jeg har et tlf nummer som jeg ønsker at se hvem det tilhører..
når jeg slår det op på degulesider eller krak så findes det ikke men
nummeret eksisterer.. findes der andre steder man kan søge fx. på internettet
på danske telefon numre og som er bedre. ??
jeg har naturligvis checket og prøvet flere muligheder så venligst kun svar
hvis der er nogen der kan svare konkret på mit spørgsmål.

tak for hjælp..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-10-07 13:42

http://find.dk/

Du kan jo prøve....

Men alle tlf. numre KAN ikke findes uanset om de eksisterer eller ej...

Det kan være alt fra taletidskort til hemmelige numre der er skyld i det....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-10-07 13:43

Ellers kom med nummeret - så kan vi jo lede med

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 10-10-07 13:48

Hvis 118 ikke kender nummeret kan du ikke finde det. SÅ er nummeret hemmeligt(udeladt).

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 10-10-07 13:49

taliskoko.. 118 kender IKKE taletidsnumre

Kommentar
Fra : myes

Dato : 10-10-07 13:51

Ja kan du ikke slå det op der, tror jeg ikke du finder ud af hvem ejeren er medmindre du ringer til vedkommende.. Hvilket måske var den bedste løsning?

Kommentar
Fra : minnam

Dato : 10-10-07 13:52

hej Refi

tak for dit svar..

jeg skrev ikke noget om hemmelige numre..

men mener du at man ikke nogensteder kan se hvem nummeret tilhører eller er udstedt til eller om det er mobil eller fastnet eller hvilken landsdel der ringes fra osv osv ??
nummeret må da tilhøre et eller andet... ellers forklar lige nærmere...

jeg er sikker på at man kan finde lidt oplysninger ud fra et tlf nummer

på forhånd tak for svar

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 10-10-07 13:56

jeb3 > Hvem siger der er tale om et taletidskort nummer?? Og i så fald kan man ikke se nummeret nogen steder alligevel.

Og det jeg mener er at man kan jo også vælge at være udeladt på Eniro of lign. steder med et "rigtigt" nummer. Og så er man lige vidt i sin søgen.

Kommentar
Fra : pve

Dato : 10-10-07 13:57

Nej det er ikke sikkert du kan finde et telefonnr. - bl.a. figurere mit mobiltelefonnr. ikke nogen steder, sikkert fordi det er firmatelefon.

Kommentar
Fra : minnam

Dato : 10-10-07 13:57

jeg har som sagt prøvet de alm gængse ting og jeg ved godt det med 118 og taletidskort.. men måske ved nogen lidt mere end det...

men jeg forstår at hvis nummeret tilhører taletidskort kan man ikke se hvor det er købt eller solgt eller hvor der er ringet fra ??? eller om det er fastnet eller mobil ???

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 10-10-07 14:02

Hvis du kender nummeret, så ring dog op og hør hvem der i den anden ende!!!!

Ellers er et nummer udeladt eller hemmeligt kan du godt droppe det. Jeg har både fastnet og mobil, men du kan godt droppe at finde dem for jeg har udeladt og hemmeligt nummer. Og så findes nummeret ikke hverken på 118 eller Eniro, DGS eller andre steder.
Og et taletidskort er som et hemmeligt nummer.

Kommentar
Fra : myes

Dato : 10-10-07 14:10

Altså lige en kommentar, hvis det er det man kalder hemmeligt nummer kan det slet ikke ses på en nummerviser overhovedet, for så ville det jo ikke længere være hemmeligt. Så det må være taletidskort, eller en der bare ikke vil have sit nummer vist noget sted. Det kunne måske være en du kender som lige har fået nyt nummer, så det endnu ikke er blevet registreret noget sted..
Men endnu en gang ring nummeret op, det må jo være nogen der er interesseret i at komme i kontakt med dig eller måske bare en der har ringet forkert.

Hvis du går ind i en butik og køber et taletidskort (opstartspakke, hvis der skal nyt nummer til), så bliver det jo ikke registreret nogen steder hvem du er, hverken med adresse eller noget andet, for det er ikke noget krav for at købe sådan et kort.

Kommentar
Fra : minnam

Dato : 10-10-07 14:12

taliskoko jammen jeg tror du mener det

men begrund gerne dine svar hvordan ved du at man ikke kan finde ud af hvor der er blevet ringet fra fx fra et taletidskort..

hvis du vidste hvor mange gange jeg har stillet et spørgsmål og har fået nej og det faktisk kunne lade sig gøre selvom flere hårdnakket afviste det.. ..

Kommentar
Fra : myes

Dato : 10-10-07 14:13

Hov skrev forkert... JEG skrev..."Så det må være taletidskort, eller en der bare ikke vil have sit nummer vist noget sted"
Det jeg mente var Så det må være taletidskort,eller en som ikke vil have man kan finde vedkommende på 118.

jeg undskylder fejlen..

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 310 point
Dato : 10-10-07 14:25

Med et taletidskort, kan identiteten på den der bruger taletidskortet ikke findes, da vedkommende ikke er registreret nogen steder med navn og adresse.

Men det kan lade sig gøre at spore nogenlunde hvor telefonen har befundet sig, ved at finde ud af hvilken sendemast der er blevet brugt til at opfange og videresende signalet fra telefonen, men det kræver en dommerkendelse og bruges eksempelvis i forbindelse med eftersøgning af forsvundne personer o.lign,

Og selv om det er et taletidskort eller et hemmeligt nummer, vil nummeret alligevel figurere på eks. din nummerviser eller din mobil, forskellen er bare, at hvis det er et hemmeligt nummer, må indehaveren ikke oplyses, og ved et taletidskort er indehaveren ikke registreret og derfor kan det ikke oplyses.

I de tilfælde hvor der ikke figurerer et nummer, altså enten "privat" eller "anonymt" opkald, er det noget man vælger i opsætningen af sin telefon.

De fleste mobiler kan indstilles til, at ens nummer ikek vises hos den man ringer til, og ved fastnettelefoner skal man bare trykke *31* efterfulgt af det nummer man ringer til, så vises ens eget nummer heller ikke.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 10-10-07 14:32

Der er taletidskort...............ejer kendes ikke.
Der er hemmelige numre / adresser ............. kan søges op, men ikke nemt.
Der ikke eksisterende numre ..........................de er ikke registreret men kan spores via politiet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-10-07 14:33

Citat
så venligst kun svar
hvis der er nogen der kan svare konkret på mit spørgsmål.

Du har fået masser af KONKRETE svar...

ALLE numre KAN ikke findes....

Eneste mulighed er at ringe nummeret op og høre hvem der svarer.....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-10-07 14:34

Citat
Og selv om det er et taletidskort eller et hemmeligt nummer, vil nummeret alligevel figurere på eks. din nummerviser eller din mobil
... nej ikke nødvendigvis - hemmeligt nr kan også være udeladt og så vises det ikke.

btw - de forskellige selskaber har som regel et genkendeligt nr - de første to cifre - det kan du muligvis komme det lidt nærmere med

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-10-07 14:37

Citat
når jeg slår det op på degulesider eller krak så findes det ikke men
nummeret eksisterer

Jeg kommer lidt i tvivl, for får du besked, at "nummeret eksisterer ikke" eller

"Din søgning gav desværre ikke nogen resultater"

hvis det ikke kan findes på krak eller de gule sider, kan der være tale om et udenlandsk nummer, men så skal der være en udenlandsk landekode.....eks. +46 hvis det nu var fra Sverige.

Godkendelse af svar
Fra : minnam

Dato : 10-10-07 14:38

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 10-10-07 14:39

Lidt om Hemmelig og udeladt nummer:

http://privat.tdc.dk/publish.php?dogtag=f5_p_mob_ser_hun

Kommentar
Fra : minnam

Dato : 10-10-07 14:45

til Dova : søgningen gav ingen resultater...

til Taliskoko : jeg vil lige checke det link du har sendt men jeg har lukket spørgsmålet da jeg fornemmer at man ikke kan spore et tlf..

Mirit nævnte at man måske ud fra de første 2 tal kunne se hvilket selskab og det er lidt det jeg er ude efter.. men Mirit nævnte ikke hvordan jeg checker det..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-10-07 14:49

Det vil også kun give et fingerpeg, da du idag kan beholde et nummer for livstid uanset hvor du bor og hvilket selskab du har....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-10-07 14:49

Citat
men Mirit nævnte ikke hvordan jeg checker det

jeg tror på at hvis du blot skriver de første to cifre her så er der mange der ved hvor det hører til - ellers så prøv hos tdc - de ved ofte at lige netop de cifre tilhører enten sonofon -telia - osv osv

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-10-07 14:51

tror 25 er sonofon

og

28 er telia

Kommentar
Fra : slander

Dato : 10-10-07 14:59

Den med de 2 første cifre holder desværre ikke længere, da det er muligt at flytte sit nummer fra det ene selskab til det andet.

En anden mulighed prøv at søg på nummeret på google.dk hvis det har været brugt på et forum eller lignende så er det muligt der dukker noget op.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-10-07 14:59

Citat
tror 25 er sonofon

Ikke tro men vide.....

Jo det er sonofon medmindre man har skiftet selskab EFTER.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-10-07 15:00

Citat
Jo det er sonofon

Eller rettere Tele2 som også er sonofon....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-10-07 15:07

og 25 er OGSÅ TDC ligeledes 20

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-10-07 15:44

Citat
til Dova : søgningen gav ingen resultater...

Mirit nævnte at man måske ud fra de første 2 tal kunne se hvilket selskab og det er lidt det jeg er ude efter.. men Mirit nævnte ikke hvordan jeg checker det..

Så er det fordi det er et taletidskort eller et hemmeligt nummer.

Og man kan ikke, som mirit nævner, finde ud af hvilket selskab det drejer sig om ud fra de første cifre, hvilket i og for sig også kan være ligegyldigt såfremt det drejer sig om taletidskort, for du ville jo ikke komme nærmere ved at vide, om det eks. er et taletidskort fra Telia eller TDC eller noget helt andet.