/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Løbetid???
Fra : Laika_pigen
Vist : 4439 gange
32 point
Dato : 10-10-07 13:11

Min schæfer/labrador har for ca 2 uger siden haft sådan noget slim hængende ud af tissekonen. Nu er hun så begyndt at dryppe, det er ikke blodrødt, men lys klar rødbrunt når jeg tørrer det op. Hun ser ikke ud til at være hævet bagtil. Men når jeg tørrer hendes tissekone med lidt toiletpapir, så er det samme farve som når jeg tørrer det på gulvet op.

Er det fordi hun er kommet i Løbetid nu?

Hun er lige blevet 10 måneder idag.
Hun er ikke anderledes end ellers, og tisser stadig 2-3 gange når vi er ude og gå tur. ca.20-30 min hver gang.
Så intet underligt eller anderledes i hendes opførsel.

VH Laika_Pigen.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 10-10-07 13:22

Jo. hun er kommet i sin første løbetid. Så pas på hun ikke kommer i nærheden af hanhunde.
Du kan også gå ind på en af dyrlægernes hjemmeside. Der står det beskrevet.

Accepteret svar
Fra : Estrid

Modtaget 42 point
Dato : 10-10-07 13:31

Ja, det er tegn på løbetid. Nogle tæver starter med at bløde uden at være hævet, andre hæver først og begynder så at bløde. Du kan ikke en gang være sikker på at 2. løbetid er helt som den første med hensyn til hvad tegn hunden giver. Når hævelsen begynder at falde sammen og det er mere lyst /gult så er det det tidspunkt hvor hundedrengen er helt oppe på mærkerne, men hvis du møder en forelsket hundedreng så er det da ikke usandsynligt at han vil gøre tilnærmelser, så pas på hende.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 10-10-07 14:30

Ved du hvad, Lajka_pige?
Silkes løbetid var også underlig lys. Faktisk blødte hun slet ikke rigtigt, så det var svært for mig at se, hvor længe hun havde været i løbetid. Jeg troede, at jeg måske havde overset den rigtige blødning, og at hun allerede var ved at være højløbsk da jeg opdagede det... Men der gik et par uger før hun var villig.

Silke plejer at have en almindelig rød løbetid og hun plejer at hæve mere bagtil end hun gjorde denne gang.

Jeg har senere fundet ud af, at der er noget, der hedder "hvid løbetid". Der er faktisk tæver, der slet ikke har udflod -eller kun klart udflod- når de er i løbetid. Men deres køn er mere eller mindre hævet. Hævelsen kan dog også være begrænset hos en ung tæve.

Selvfølgelig skal du passe på at hun ikke stikker af og lader sig parre, når den tid kommer. Men du kan faktisk ikke vide, hvornår hun er højløbsk, eller hvornår hun IKKE er interesseret mere hvis I helt undgår hanhunde.

Så hvis du kender nogen med en hanhund, så kan det være en ide at lade dem hilse på hinanden hver dag -eller hver anden dag. Så kan du ved at se på hundenes opførsel finde ud af, om hun er parringsvillig. Og derefter går der som regel ikke ret mange dage før hun bare ikke gider noget med drenge mere.. Men ENDELIG snor på begge hundene..
Man får ikke børn af at kysse..

Kommentar
Fra : sara974

Dato : 10-10-07 16:15

Di hund er kommet i løbetid.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 10-10-07 18:07

Jeg har selv haft hunhunde jeg lærte dem og gøre sig selv rene, når jeg sagde til min hunhund der hed TRILLE slik din tiskone så gjode den det sgu og det var sjællent at den dryppet hist og pist

Godkendelse af svar
Fra : Laika_pigen

Dato : 11-10-07 09:01

Tak for svaret Estrid.