/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
kan man fjerne en radiator??
Fra : maria22
Vist : 2581 gange
50 point
Dato : 10-10-07 09:14

Vi har planer om at udvide køkkenet i vores nye hus. Derfor vil vi gerne køre en køkkenbordsplade nogle meter længere end den er i forvejen. Problemet er bare, at der står en radiator på den strækning.
Kan man få en vvs mand ud og fjerne en radiator? Måske flytte den??

Mvh

Maria

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-10-07 09:17

har ikke forstand på det - men ja - fik vi i sin tid

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 10-10-07 09:43

Ja, det må i, det hører endda under de ting i selv må gøre.

Husk lige at lukke for vandet, inden i går igang

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 10-10-07 09:46

Ja en VVS mand kan altid fjerne en radiator,( har men lidt snille fjerner man den selv) og den kan også flyttes, men hvis den flyttes, vil der måske blive en del synlige rør, afhængi af hvor fremløb og returrørerne er i rummet, der kan altid kobles en radiator ind på eksisterende rørføring af en VVS-mand

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 60 point
Dato : 10-10-07 10:08

Ja det kan en vvs . Men tænk lige på varmefordelingen .Selv om i har åbent til et andet rum med varme, kan resultatet blive kold træk om fødderne , på grund af koldt luftnedfald fra et vindue, eller ydervæg, når i ikke har radiatoren til at give den rigtige cirkulation.

Prøv at lukke totalt for den i den kommende kolde periode, og føl om i kan unsvære den.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 10-10-07 10:16

Der kommer sort vand ud af røret når den tømmes ............... meget sort.

Godkendelse af svar
Fra : maria22

Dato : 10-10-07 10:20

Tak for svaret transor.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 10-10-07 19:44

Hvis du selv har håndelag kan du selv udføre alt inden for radiator anlæg og flytte det som det passer dig det krever ingen autotation