/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Sig noget pænt om jyder
Fra : creamygirl
Vist : 819 gange
100 point
Dato : 09-10-07 21:58

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-10-07 21:59

Unødvendigt at sige noget som alle ved i forvejen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-10-07 21:59

Han er stærk og sej......

Bare hør på mig

Kommentar
Fra : pve

Dato : 09-10-07 22:01

Jeg tør jo næsten ikke deltage her efter hvad jeg lige har hørt om mig selv.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 09-10-07 22:01

I er go'e til at handle med flæskesider.

I er go'e til at kører med trailere

I er sparsommelige

I har en fandens til god humor, i hvert tilfælde dem jeg kender

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 09-10-07 22:03

Citat
I er sparsommelige

Må jeg printe det ud og vise til min mand?!

Kommentar
Fra : Bertlov

Dato : 09-10-07 22:03

I har taget "pænt" imod mig..
selvom jeg er sjællænder!!

Hvem kan da forstå det..

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 09-10-07 22:05

Er det dem der bor ovre ved Tysklands Odde?

Kommentar
Fra : pve

Dato : 09-10-07 22:05

Som nævnt i anden sammenhæng, har jeg en jyde i den nærmeste familie, og denne jyde er meget rigtigt godt, herunder verdens bedste mor, men sparsommelig det er i hvertfald det sidste jeg vil kalde denne jyde.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-10-07 22:06

Citat
Må jeg printe det ud og vise til min mand?!

Han er måske ikke "indfødt"

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-10-07 22:09

Nu er den der sparsommelighed, måske regionsbestemt eller såårn. Altså de jyder jeg kender bedst bor i den del af jylland, hvor moms og told ikke er slået helt igennem - siger de -

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 09-10-07 22:10

Citat
Han er måske ikke "indfødt"

Jo det er han. Men jeg tror ikke han mener udsagnet passer - når det er mig der handler

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 09-10-07 22:10

De fleste af dem bor i Jylland og dem der er lidt gang i udvandrerdet synes jeg er gevaldigt pænt af dem

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 09-10-07 22:39

jyder !!!!!!!! jo de er skam gode nok , det er dejlige mennesker at være iblandt ,de er nogle hajer med penge når vi handler over nettet og skal ha noget lidt billigere eller prutte om prisen så er det somregel jyder vi har fat ....i de er sgu gode til det der

venlig hilsen chicapigen

som sender fra sjælland

Kommentar
Fra : vith

Dato : 09-10-07 23:01

Jeg er vild med at handle med jyder - de ka' bare det der!

De kan kunsten at få mig til at synes jeg har gjort en mægtig god handel, og samtidig er jeg ikke et øjeblik i tvivl om at de har tjent på handelen.

Men så er alle jo glade

(er iøvrigt selv ny-jyde)

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 09-10-07 23:03

Jyder de er gode til at være mistroiske og naive !
Hmm, vi er goe til at arbejde og så er vi samvittighedsfulde

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-10-07 23:09

At vi ikke har foræret Sjælland til Sverige.........det er da pænt gjort overfor svenskerne

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 09-10-07 23:18

"Jyder de er gode til at være mistroiske og naive ! "

Ja vi (sønder)Jyder er mistroiske men bestemt ikke naive !!

alle arbejdsomme Køvenhavner er Jyder
moms ?? hvad er det ??

hilsen æ syndejye

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 09-10-07 23:29

Mor = Jyde
Far = Sjællænder
Jeg = Lidt af hvert, fordelt som følger:

- jeg er født og opvokset i København med det meste af min familie bor i Jylland som jeg storknuselsker (både gamilien og Jylland).
Jeg har altid hadet København og sagt vidt oig bredt at 'når JEG blir stor og selv kan bestemme så er jeg den der er rykket overthere...'
- sådan skulle det ikke gå men jeg er nu så tæt på Jylland som jeg kan komme, og stadig bo på Sjælland.
Når ungerne havde scoret en kæreste og ville fortælle, afbrød jeg og spurgte 'er Han/hun jyde' - så var yderligere kommentarer ligemeget, så var vedkommende 'godkendt' på forhånd
Nu har vi en vidunderlig svigersøn som er fra Jylland og så kan vi håbe at vores dreng vil importere en pige derovre fra, så er alt godt

Derfor - at sige noget pænt om jyder, det kan jeg ikke, jeg er vild med Jylland og jyderne, kan ikke rigtig fremhæve noget specielt - det er det hele.
Jeg bor på Sjælland men mit hjerte tilhører Hovedlandet, det ved min egen lille familie hér og det ved min kæmpe store familie derovre.

Sådan Creamygirl - det var mine ord og så kan jeg da tilføje at jeg, på et af mine ganske korte besøg herinde på kandu (p.gr.af sygdom), så at du foreslog at man skulle indhegne Nørrebro og så kunne jyderne komme herover og kigge, ligesom man gør på dyrene i Zoologisk Have. Dér gik det op for mig at jeg, trods alt, stadig har en smule følelser tilbage for min 'hjemegn' Nørrebro, den gjorde nas. Jeg forstod dine ord, til dels, men sådan var Nørrebro jo ikke før i tiden og slet ikke da jeg voksede op derinde. Bydelen er totalt ødelagt og ligner efterhånden et dårligt billede af Harlem når Harlem udstilles værst. men alligevel...jeg blev selv overrasket fordi jeg aldrig var glad for at bo der - men igen....alligevel...
Og også til dig - så har jeg, et eller andet sted, svaret dig på din påstand om at man ikke kan følge med i trådene herinde, uden at have oprettet en bruger. Jeg kan ikke finde det, har ledt og ledt, jeg havde det meget skidt da jeg skrev det men jeg VED at jeg skrev - mærkeligt
Men ganske kort - prøv selv at logge af kandu og gå så ind i en kørende tråd og du vil, ved selvsyn konstatere at du udmærket kan følge trådene uden at være logget ind. Du kan selvfølgelig ikke skrive i trådene men sagtens læse dem. Dermed må jeg forhåbentlig slippe for at blive kaldt alt muligt af dig for eftertiden, det håber jeg i hvert fald, for det er ikke særlig rart og dét at lyve om noget så latterligt, det gider jeg slet ikke, hvorfor skulle jeg dog? Jeg har denne bruger på kandu og ingen andre og har aldrig haft andre, sådan er det bare. Men prøv lige selv at logge ud og kig så i trådene

- men igen - jyder er 'båre dæjlie'!

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 09-10-07 23:31

jeg er oprindelig fra Fyn,men er flyttet til Jylland,,,,,og der gik ikke lang tid før jeg fik lært at vi fynboer bliver betragtet som sjællændere, der er dumpet som jyder.

Knete med dumpekarakter.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 09-10-07 23:53

Er alle jyder ikke i København

Godkendelse af svar
Fra : creamygirl

Dato : 10-10-07 02:00

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-10-07 11:29

Selv tak. hilsen Sjællænderen, som har holdt rigtig mange ferie i Sønderjylland, og elsker at gå
på strøgtur i Tønder, bare synd det næsten altid regner, når jeg er der.Vi var der så sent om den sidste week-end i september for at se "sort sol" altså stærene der pakker sammen og tager sydpå. Har også stadig en tur til gode i Den gamle by i Århus

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 28-06-08 17:10

Pænt siger du....
Vender tilbage når jeg har fundet noget.