/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
kombi tv og pc
Fra : risvej07
Vist : 1469 gange
50 point
Dato : 09-10-07 21:30

jeg skal bruge et ca 19" tv som også skal være pc skærm
hvilket skal jeg vælge???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-10-07 21:41

Et tv kort til maskinen

Hvad vil du med et 19" tommer tv - det giver et meget dårligere billede....

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 10-10-07 07:54

Det kommer lidt an på hvor meget eller lidt, du skal bruge henholdsvis PC og TV. Jeg kunne forestille mig, at du ville bruge TV delen som et extra lille TV. Du kan finde PC skærme med indbygget TV- tuner. Dette kunne jo have den fordel, at hvis din PC ikke står tændt hele tiden, og du lige skal se noget på TV, tænder du blot skærmen som TV, og skal ikke vente på at PC'en starter op før du kan se TV.

Men det har jo meget at gøre med dine behov/brug.

MVH

Kommentar
Fra : risvej07

Dato : 10-10-07 17:28

det lyder som om jeg skal bruge en PC skærme med indbygget TV- tuner
i 19-22" men hvor finder jeg sådan en????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-10-07 18:19

Sæt da tvkort i maskinen i stedet....

Kommentar
Fra : jesperrh

Dato : 10-10-07 20:49

http://www.specialpriser.3n.dk/proddetail.asp?prod=261155

men til 2600, ville jeg som refi siger vælge et tvkort til pc´en.

Kommentar
Fra : risvej07

Dato : 10-10-07 21:41

jov men jeg skal bruge en ny skærm, så jeg fortrækker en kombi skærm da det er til et arbejdsværelse!!!!

Accepteret svar
Fra : viskinge

Modtaget 50 point
Dato : 11-10-07 07:21

Jeg har set kombi-skærme hos bla. Kvikly (extra).
Jeg prøver lige at kigge lidt efter disse skærme.

De er selvfølge lidt dyrere, men jeg kan godt se at, til visse formål, kan det være en fordel.

refi:
Det er da (måske) billigere det du foreslår, men det er ikke kun lutter lagkage. Jeg har selv en PC med tvkort, som står på et arbejdsværelse. Fra jeg tykker på knappen på computeren, og til jeg kan se TV, går der 4-5 minutter!!! (ja det er ikke verdens hurtigste PC). Det er fandme træls at skulle vente, blot kort tid, inden man kan se TV. PC' står jo ikke tændt, så hvis der råbt, at man lige skal se det indslag der kommer i TV avisen, når man kun at se vejrudsigten !!
Ligeledes, hvis en vil se en film på DR1 og en anden vil se en film på TV2, er det da rart, bare at kunne tænde for (extra) skærmen, uden at skulle hører på div. blæsere fra PC'en.
Der står jo ikke skrevet noget om, at den billigste løsning, altid er den bedste !!

Jeg kan jo ikke se at risvej07, nævner noget om at det skal være så billigt så muligt, men nærmere så godt som muligt.

MVH

Kommentar
Fra : risvej07

Dato : 11-10-07 16:14

jeg vil kikke i kvickly tak for hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : risvej07

Dato : 11-10-07 16:15

Tak for svaret viskinge.