/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
plastudhængsklodser
Fra : neccc
Vist : 1867 gange
100 point
Dato : 09-10-07 17:30

hejsa

Jeg ville høre jeg er lige ved at sætte sådan nogle plastudhængsklodser med ventilation på mit tag, men jeg skal bruge lidt hjælp det er et b7 tag, og når man kigger på sådan en plastudhængsklodser er den ene bue i den side mindre end de andre hvordan kan det være? skal den næste så side oven i den eller hvordan?

Tak

Peter

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 100 point
Dato : 09-10-07 18:39

hvis du ser på tagpladerne er de også forskellige. det er som du selv er inde på, fordi den ene side skal kunne passe ind i overlægget på pladerne. du behøver dog ikke placere den i et overlæg. den kan sagtens spændes ned så den slutter tæt. husk at ligge nortonbånd imellem så det bliver helt tæt. du kan købe det samme sted som du købte hætterne.

Kommentar
Fra : neccc

Dato : 09-10-07 20:38

mange tak det havde jeg slet ikke tænkt på men nu kan jeg godt se du har ret.. så skriver du at der skal nortonbånd imellem, skal der også det er det er plastudhængsklodser med ventilation? eller er det bare mellem pladerne du mente?

Kommentar
Fra : Tranceman

Dato : 09-10-07 21:41

Der skal IKKE norton bånd imellem udhøængsklodser og plader, Norton bånd eller vatsnor bruges kun i overlæg på selve pladen.

korrekt er det med hensyn til udhængsklodsernes størrelses forskel i siden det er for at det passer med pladernes overlæg.

Jeg vil klart foreslå dig med med ventilation især hvis det kniber med tagrumsventilationen i forvejen.

se eventuelt mere på Dans eternits hjemmeside i montagevejledning for bølgeplader, der står ALT hvad du skal vide.

God fornøjelse

Kommentar
Fra : neccc

Dato : 09-10-07 21:54

hejsa

I skal begge 2 have mange tak for jeres hjælp.. kan desværre kun give point til en af jer, og det bliver den der først svarede

Men mange tak for hjælpen

Peter

Godkendelse af svar
Fra : neccc

Dato : 09-10-07 21:54

Tak for svaret trimare46.