/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Forpagningsaftale
Fra : dronte
Vist : 444 gange
20 point
Dato : 09-10-07 17:00

Hvis to parter indgår en forpagtningsaftale og lejer dropper ud af aftalen, inden kontrakten er underskrevet, hvordan er udlejer da stillet?

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 09-10-07 17:07

Så har udlejer frie hænder...!

Når en sådan aftale ikke er underskrevet, så er den heller ikke indgået, og så kan lejer ikke bindes op på den. Det er jo netop derfor, at aftalen laves.

Og den med mundtlige ctr. skriftlige aftaler bliver nok svær at bevise - hvis det skulle komme dertil.

Kommentar
Fra : dronte

Dato : 09-10-07 17:12

Men hvad så hvis begge parte har givet deres accept mundtligt. Den ene part mangler bare at skrive under på kontrakten, men har ikke mulighed for dette på nuværende tidspunkt, da denne part er varetægtsfængslet...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-10-07 17:24

Så er der vel en der "handler" på vegne af den fængslede.....

Eller kan du "fyre" med aftalen....

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 09-10-07 18:45

Jeg forstår måske ikke helt spørgsmålet:

Er det godt eller skidt, at aftalen ikke er underskrevet/kan underskrives...? Og for hvem?

Hvis begge parter gerne vil, så kan der vel findes en løsning - enten ved et besøg, en telefax eller en fuldmagt.

Hvis den ene part derimod gerne vil slippe "i 11. time", så er alt jo i orden. Med mindre lejer vil ud, og udlejer er en rocker eller lignende med manglende forståelse!

Annuller spørgsmålet
Fra : dronte

Dato : 09-10-07 19:15

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål