/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
OE6 driller
Fra : fdbm
Vist : 662 gange
400 point
Dato : 09-10-07 16:44

På det seneste har jeg oplevet problemer med min Outlook Express 6, idet programmet nærmest går i stå flere gange i dagens løb. Ikke sådan at det lukker ned, lige som jeg af og til er udsat for med min IE 7 - men ved at OE bare ikke vil vise noget eller sende/modtage post. I indholdsruden får jeg beskeden om, at den markerede mail ikke kan vises, og nogle gange fremgår de seneste måneders mail slet ikke i ruden ovenover - kun tidligere modtagne mails. Når jeg så afslutter OE 6 og åbner den igen, er der ingen problemer indtil næste "nedbrud" - eller hvad det end kan være.

Håber der vil være nogen her der kan give mig et godt hint om, hvad der kan være i vejen - og gerne også hvad der evt. kan gøres ved problemet (for det er smadderirriterende).

Har forsøgt at få hjælp via min udbyder (TDC Hotline), men de henviste mig straks til Microsoft, hvor man heller ikke ville beskæftige sig med problemet, da min computer er en OEM-løsning. Blev derfor henvist videre til Fujitsu/Siemens for at få lavet en fejlrapport - men efter meeeget lange ventetider via telefonsystemet har jeg opgivet mit forehavende ad den vej.

Problemet vedrører Outlook Express 6.00.2900 (xpsp_sp2_rtm.040803-2158) - og er første gang oplevet for et par uger siden.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-10-07 16:48

RYD OP....

Slet midlertidige filer - cookies osv....

Har du evt. alt for mange mails du gemmer - ryd op i dem....

Hjælper dette ikke er der sikkert en system/program fejl...

Lav en repair...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-10-07 16:49

Har du overfyldt din mail ude hos udbyderen.
Prøv via webmail at kigge hvor meget der ligger.

Kommentar
Fra : fdbm

Dato : 09-10-07 16:58

Tak for svarene - men jeg har ryddet op - og der er plads nok hos udbyderen!

Hvordan laver man en repair af OE6, refi ???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-10-07 17:09
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-10-07 17:34

hent denne fil

http://download.tdconline.dk/pub/tdconline/kundeservice/OE6.exe

Når filen er hentet skal du genstarte Windows. Undlad at starte Outlook Express

Dobbeltklik på det programfix du netop har hentet

Klik på Start i den lille programboks der kommer frem

Vent et kort øjeblik mens programmet overskriver de defekte systemfiler med nye

Tryk Ok - genstart din maskine

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 410 point
Dato : 09-10-07 17:35

btw - så kommer den et fix til outlook express fra microsoft inat/ i morgen pga en bug

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-10-07 17:37

og så lige et ps - der sker intet med dine mapper eller mails

Kommentar
Fra : fdbm

Dato : 10-10-07 14:18

Tak for de velmente forsøg på at hjælpe - hvilket dog ikke i sig selv løste mit problem. Det blev til gengæld løst (i hvert fald tilsyneladende, 7-9-13!) med nattens kritiske ”Sikkerhedsopdatering til Outlook Express til Windows XP (KB941202)”, som jeg åbenbart havde god brug for - og det havde miritdk set muligheden for, og henviste til den.

Heldigvis valgte jeg ikke at kaste mig ud i selv at reparere iht. refi's opskrifter - men jeg lærte da noget nyt deraf - om end linket refererede til en forkert IE version. Det var således miritdk der kom nærmest på et accepteret svar, som jo fik mig til at afvente et ”fix” og spare mig for nogle natlige anstrengelser - så de udlovede point tilfalder miritdk!

Hilsen Frank

Godkendelse af svar
Fra : fdbm

Dato : 10-10-07 14:20

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-10-07 14:28

velbekomme godt du fik det rettet

btw kan du altid bruge den løsning jeg lagde først hvis oe driller igen - ingen større operation - det tager kun lige et par sek og der sker intet med hverken mails eller mapper