/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
SD kort dødt?
Fra : achner
Vist : 3328 gange
100 point
Dato : 09-10-07 15:34

Jeg har et gammelt Canon Ixus digital kamera. Det virker fint til mit behov, og jeg havde det selvfølgelig med da jeg var en tur i Grand Canyon.

Da jeg kom hjem og skulle overføre billederne til min computer skrev kameraet "fejl ved læsning af hukommelseskort" når jeg tænder kameraet, og jeg kan ikke overføre billederne.
Jeg forsøgte mig så med en kortlæser, men den kunne heller ikke læse kortet.

Er der nogen der har nogle erfaringer med hvordan man kan "redde" sine billeder? Og er kortet helt dødt nu?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-10-07 15:38

Citat
men den kunne heller ikke læse kortet

Hvad sagde den da ?????

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-10-07 15:38

Prøv med kabel fra kamera til pc.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-10-07 15:43

Sæt din memory i kortlæseren og sæt den til efter computeren er startet.
Nu kan du prøve med dette program:
http://www.pcinspector.de/Sites/file_recovery/download.htm?language=1
Som er gratis

Kommentar
Fra : achner

Dato : 09-10-07 15:47

Til Refi: Kortlæseren kunne bare ikke finde kortet eller åbne det.

Til Teil: Det har jeg prøvet, virker desværre ikke.

Til Eyvind: Vil jeg prøve - jeg mangler bare en kortlæser, men kan sandsynligvis finde en et sted.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 09-10-07 22:23

Tag kortet ud og rens kontakterne med et viskelæder. - Måske er der dannet et iltlag på kontaktfladerne som isolere for forbindelsen.

Accepteret svar
Fra : Sønder

Modtaget 100 point
Dato : 09-10-07 22:46

Ellers må du aflevere kortet hos din fotohandler. Han kender nogen, der kan nogle tricks. Han sendte i en lignende situation mit til Olympus, som reddede de fleste af billederne.
Et tip i dennne forbindelse: Husk inden I anvender et nyt kort at formattere det. Det kan redde jer fra disse fejl, som ganske vist opstår meget sjældent, men er skide ærgerlige når de så kommer.

Godkendelse af svar
Fra : achner

Dato : 10-10-07 09:50

Tak for svaret Sønder.

Det virkede desværre ikke med viskelæderet, så tror jeg bliver nødt til at bide i det sure æble og få en fotobutik til at se på det.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 14-10-07 19:22

Må vi høre om du fik det lavet? Hvis ja hvad kostede det?
Hvis der er nogen der skal lave den slags, plejer det at koste et par spejlreflekser (en slags fotograferapparater)
Hilsen Keldd