/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Efterlysning
Fra : bevi54
Vist : 1160 gange
500 point
Dato : 09-10-07 00:31

Dværgpinscher tæve er bortløbet mandag 8. oktober kl. ca. 15:00 fra 4871 Horbelev
og savnes meget, hvis nogen ser hende kan
Politiet Nykøbing F. og Steff hundecenter Nykøbingvej 325 informeres.

Håber, at folk i oplandet vil se efter hende i udhuse på veje og stræder, åer og lign.
Hun er ca. 27 cm høj og er i farven sort med røde aftegninger og er i løbetid,
Hun bærer et skotsternet rødt halsbånd og
ligner en Dobbermann bare i miniature størrelse.
Hun kan tilnærmes i hug siddende stilling.

En meget kedelig situation for hun var kun udlånt til os som feriebarn og smuttede under vores port ud i det fri i et ubemærket øjeblik, vi er meget kede af det og vil gerne have hende hjem igen, så ejeren kan få hende hjem. Hjælp med at lede dem der bor i området.

Mvh Bevi 54
ps. jeg ved godt det nok ikke er det rigtige sted at placere dette, men håber på, at der er nogen som bor i området, som er med her, der vil se og holde et vågent øje, som vi også selv gør.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 09-10-07 06:16

Det var dog en trist historie Bevi54. Lykke til med og få hende tilbage.

Kommentar
Fra : skagensnero

Dato : 09-10-07 06:53

Hej
Det var dog en virkelig trist nyhed, håber hunden hurtigt bliver fundet eller finder hjem til jer igen, så hunde, familien og I kan blive forenet igen.

Jeg bor selv i Hvidovre så desværre kan vi ikke hjælpe med at lede, men prøv evt. også at sætte sedler op i de lokale butikker, på skolen, og steder hvor børn og voksne kommer, mange gange er børfn og unge også gode til lige at lægge mærke til en omstrejfende hund.

Mange hilsner

Frank

Kommentar
Fra : skagensnero

Dato : 09-10-07 06:53

Hej
Det var dog en virkelig trist nyhed, håber hunden hurtigt bliver fundet eller finder hjem til jer igen, så hunde, familien og I kan blive forenet igen.

Jeg bor selv i Hvidovre så desværre kan vi ikke hjælpe med at lede, men prøv evt. også at sætte sedler op i de lokale butikker, på skolen, og steder hvor børn og voksne kommer, mange gange er børfn og unge også gode til lige at lægge mærke til en omstrejfende hund.

Mange hilsner

Frank

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 09-10-07 07:31

Alle gode tanker herfra, håber I finder hende snart.
Jeg bor selv i København og kan desværre heller ikke holde udkig, men jeg synes at det er godt at bruge Kandu-forummet til efterlysninger, der er trods alt mulighed for at sprede en nyhed/besked hurtigt.
Jeg skal krydse fingre for at I finder hende snarest muligt!

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 09-10-07 08:35

Er hunden øretatoveret eller chippet?

Husk at ringe til politikredsene både i jeres nærområde og i områderne udenom i tilfælde af, at hun bliver indleveret der - de tjekker ikke oplysningerne op hos hinanden.

Hun er måske løbet hjemad?

Vaxen - der håber det bedste...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-10-07 09:31

Håber den lille flygtning kommer tilbage.

Andre forslag til steder at efterlyse:

Dyrenettet.dk
Dyrenes beskyttelse.dk
http://www.crimecode.com/soegalle.asp?soegalle&siden=0&hitslut=0

Hvis hunden ikke er mærket eller kun chipmærket, tjek internaterne ved diverse dyreværnsorganisationer

Sæt sedler op i lokalområdet.

Spørg hos lokale dyreklinikker...

Få børn til at kigge efter den.....eks. avisbude/reklamebude kommer godt omkring i lokalområderne.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 09-10-07 14:01

Selvfølgelig er kandu det rigtige sted til det også.

Jeg kan godt forstå, at I er bekymrede. Især, da det jo ikke er JERES hund.

Hvor langt væk bor hun når hun er hjemme? Og er hun højløbsk?
Hvis hun bor bare nogenlunde i nærheden, så vil hun jo sikkert søge hjem når hun er færdig med "det sjove"..

Citat
Politiet Nykøbing F. og Steff hundecenter Nykøbingvej 325 informeres.

Jeg går ud fra, at Steff hundecenter er det sted, som politiet indleverer hundene i jeres område? Du skal være helt sikker på det. Jeg har hørt historier om bortløbne hunde, der er blevet indleveret til en pension langt fra findestedet så der var store kørselsudgifter for ejeren også.. --Ligegyldigt med udgifterne lige nu, men det kan jo gøre det svært at finde sin hund igen. Især da man heller ikke kan regne med, at den ene politikreds ved, hvad den anden laver. Insister på at få at vide af politiet NØJAGTIGT hvilke steder hunden kan være indleveret.. --Og lad være med at tro, at noget går "automatisk".
Forøvrigt er jeg ret overbevist om, at hunden først ryger til dyrlæge. For et hundecenter vil næppe tage imod en hund, der ikke har vaccinationspapirerne i orden. Så måske kan du hos politiet få oplyst hvem der undersøger hunden inden den kommer i pension...

Nå, men jeg krydser fingre for at den lille løbemaske snart dukker op igen, --hos dig eller på vej hjem...

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 09-10-07 15:51

Hun er Lyske tatoveret U03187
ingen har hørt noget og det halve Falster er kørt tyndt,
der har været sat hund på for evt. kunne at kunne følge hendes spor, men uden resultat.
Og vi er meget meget kede af det.
Hun er lige før højløbsk, alder 5 år.
Hunden bor oprindeligt i Sakskøbing - Radsted.
Lige ved siden af Steff hundecenter og jeg har talt med ham før jeg henvendte mig til Politiet, da jeg kender ham som privat person.
Jeg håber bare ikke der er sket en ulykke, i form af, at blive kørt ned eller en større hund har forgrebet sig på hende og slået hende ihjel.
Det vil ikke være til at bære.

Og der blivet sat efterlysning hos DKK og Folketidende som er en lokal avis og måske TV2 East hvis de vil tage en efterlysning.
Det er rart at i er med og kan følge med hvis der er nogen som ved noget om noget.
Mvh Bevi54

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 500 point
Dato : 09-10-07 17:38

nå......
Når hun er ved at være højløbsk, så er hun ikke nødvendigvis direkte på vej hjem... Hun kan lige så godt være rendt den anden vej..
Har I kontaktet nærpolitiet i Stubbekøbing? Man kan altså ikke være sikker på, at de forskellige politistationer taler sammen..
Jeg tror, det var problemet i nogle af de sager, jeg har hørt om...

De forskellige nærpolitistationer står her:

http://www.politi.dk/Sydsjaelland/da/omos/kontakt/

Og et link til en tråd, du selv har deltaget i... Så du kender forretningsgangen...

http://www.kandu.dk/spg108046.aspx

Kommentar
Fra : Annela

Dato : 09-10-07 22:07

øøøøøøøøøøøv hvor syndt - som alle de andre krydser jeg fingre for at alt ender lykkeligt

Godkendelse af svar
Fra : bevi54

Dato : 10-10-07 15:32

Tak for svaret Birgitta.
hun er hjemme igen.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-10-07 15:47

Citat
hun er hjemme igen.
Mvh Bevi54

Godt at høre

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 10-10-07 15:55

Hvor er DET godt at høre...

Hvis du får lidt tid og overskud, så fortæl hvordan hun kom tilbage.

Har hun det godt?

--Og tak for accepten af mit svar..

Kommentar
Fra : skagensnero

Dato : 10-10-07 15:59

Godt at høre hunden er hjemme igen, et stort tillykke til hunden, jer og den lykkelige familie der vel har fået deres ferie gave me den nyhed.

mvh

Frank

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 10-10-07 16:04

Fantastisk at høre!

Jeg glæder mit til at høre, hvordan det gik til og hvordan hun har det nu...

Vaxen

Kommentar
Fra : Annela

Dato : 10-10-07 16:26

Ja super rart at høre, :O

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 10-10-07 18:16

Når jeg troede at det jeg beskrev om hende kom med da jeg accepterede svar, men kan se det gjorde det ikke.

Så her kommer det.

Vi blev ringet op i formiddags om vi manglede en sådan hund Øj ja det gjorde vi super glade blev vi.

Hun var løbet 5 km væk og stoppet ved en flot fyr efter hendes mening nemlig en Løwschen han.

Der forsøgte ejeren at sende hende hjem ved at kyse hende, men hun var ligeglad, så da det blev mørkt tog hun hende ind og sørme om hun ikke tog denne velkomst til sig entrede deres sofa og lagde sig til at sove, næste dag forsøgte hun igen om hun ville gå hjem selv, men nej hun havde det da dejligt der.
så i dag syntes damen, at nu måtte hun nok hellere finde på noget andet og tog kontakt til en af sine naboer som er betjent og troede han var på job, men han var hjemme, så han kunne ikke lige give oplysninger, så hun blev opfordret til at ringe ind på politi stationen hvilket hun gjorde og fik vores nummer og ja så blev hun afhentet efter min mand og hende Løwschen-damen havde drukket kaffe og sludrede om forløbet.
Mvh Bevi54

Ps til alle her i Kandu for jeres skrevne tanker.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 10-10-07 21:25

Tillykke med at hun kom hjem så relativt nemt...
Så mangler vel bare at finde ud af, om hun ER højløbsk, --om der er risiko for at hun har været parret?

Hvis hun har rendt direkte hen til den flotte løvchen, og damen der er sikker på at de ikke har lavet små børn, så ER der måske slet ikke sket noget...

Men det er vel sikrest at lade dyrlægen kikke på hende.....
Hvalpe med en ukendt far er vel næppe et ønskescenarie. Især da hun jo ikke er så stor...

Hvad siger ejerne?

Man BURDE nok lade sin løbetæve gå med halsbånd hele tiden, osse hjemme..... Jeg gør det ikke selv... men man burde nok... For det kan jo ske for os allesammen...

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 11-10-07 15:36

hun var ikke interesseret i parring, hverken her eller der. Så det bliver sprunget over.
Ejeren har fået hende med hjem igen i går. Hun er bare glad for at få sin hund hjem.

Der bliver ingen parring i denne omgang.
Ja alle skal bære tegn på døgnet rundt du ved jo aldrig hvornår ulykken kan ske.

Mine gør det her, jeg tør ikke andet, har godt nok i en årrække ikke gjort det, men nu har de alle fået et monteret, for uanset om de er mærket, chipset så skal de bære tegn med telefon nr. og adresse ikke hundens navn, men evt. Tato-nr. vil være en ide.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 11-10-07 16:06

Dejlig afslutning

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 11-10-07 17:42

Hvor HAR I bare været heldige....

Kommentar
Fra : wallemom

Dato : 14-10-07 16:05

Jeg bliver bare så varm og glad over at høre om en Happy Ending!!!!

Jeg savner stadig min hund på 3 uge...............