/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
a drev
Fra : aage
Vist : 517 gange
100 point
Dato : 08-10-07 17:37

min floppy lyser grønt konstant,men den virker ikke.Bliver ved med at bede om en diskette selvom der sidder een i.

Accepteret svar
Fra : myg

Modtaget 60 point
Dato : 08-10-07 17:40

Har maskinen været skilt ad? Kablet kunne være vendt forkert.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 08-10-07 18:41

Det gør den når stikket i baf er vendt forkert...

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-10-07 19:10

Vend datakablet - enten i diskettedrevet eller på motherboard.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 08-10-07 19:55

Den burde melde fejl 40 hvis den sitter forkert

Godkendelse af svar
Fra : aage

Dato : 09-10-07 17:11

Tak for svaret myg.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 09-10-07 18:34

Var så lidt - men jeg kan se i stjernerne, at du åbenbart ikke havde meget fornøjelse af det

Kommentar
Fra : aage

Dato : 16-10-07 19:08

Nu er den gal igen,men nu lyser det heller ikke

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 16-10-07 19:13

har du sat computeren til at boot først fra disk ;) i bios

Kommentar
Fra : aage

Dato : 16-10-07 19:46

boot fra harddisk hjalp ikke

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 16-10-07 19:58

Hvis du ikke bruger din diskettestation, så pil den fra, så er problemet løst. Disk er jo dyrere iend cd i dag og der kan jo ikke være ret meget på.

Bare tag strømkablet af den.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 16-10-07 20:01

Check at alle ledninger sidder korrekt, og at du ikke er kommet til at bøje nogle ben i stikkene. Husk strømmen skal sidde modsat harddisken, men der er sikker en styrerille, så den ikke kan vendes forkert.
Gå i BIOS og se efter at PC'en har fundet a-drevet.
Endelig kan det jo være færdigt - det er set før. Et nyt koster ikke meget. Jeg har en del brugte til at ligge

Kommentar
Fra : myg

Dato : 16-10-07 20:03

I forlængelse af ocorners indlæg vil jeg nævne muligheden for at anskaffe et USB a-drev. Det har jo en større brugsværdi, da du kan flytte det til bærbare m.m. også. det er også lidt dyrere. ca 300 tror jeg.