/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Samliv / Spørgsmål
10  Trille7 350
brystimplant (forstørrelse)
Fra : maler-fidusen
Vist : 1152 gange
50 point
Dato : 08-10-07 13:50

Jeg synes man ser mange skræmmende ting i tv fra når folk har fået lavet disse indgreb? asymetriske bryster, store ar, folder mv.
Men når jeg søger på nettet kan jeg ikke rigtig finde alle disse historier eller hvilken klinikker det er som måske er "mindre" gode.

Er der nogen som har fået foretaget sådan et indgreb og vil fortælle om det gik godt/skidt og hvor det er blevet lavet.

Nogle gode links til sider om dette emne?

Kommentar
Fra : KONG

Dato : 08-10-07 13:56
Kommentar
Fra : Zofie

Dato : 08-10-07 14:31

Hejsa.

Jeg kender to, der har fået lavet større bryster ved Grymer i Skejby ved Århus.
Begge har fået rigtigt pæne bryster. Den ene fik det lavet inden for brystmusklen, og den anden fik det lavet uden for musklen.
Se mere på grymer.dk

-Zofie

Kommentar
Fra : maler-fidusen

Dato : 08-10-07 14:35

nogle ref. på sjælland

Accepteret svar
Fra : Ysseven

Modtaget 50 point
Dato : 08-10-07 16:37

Gå udenom Søren Hammen i en meget, meget stor bue...!

Jeg har for 7½ år siden fået lagt implantater ind, som var alt for store - men jeg troede på lægen og hans argumenter! Men inden der var gået 6 mdr., var jeg allerede både ked af dem og plaget af dem.

Tidligere i år har jeg endelig fået dem fjernet igen på Roskilde Sygehus, og har nu 9 dage gamle ar efter et løft og en reduktion.

Jeg takker min skaber og den dygtige opererende læge for, at jeg nu er sluppet af med det, som jeg engang troede på, ville være godt. Og det var dyrt betalt.

Tænk dig rigtig godt om, før du får det gjort.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 08-10-07 17:16

Gør det ikke.I er meget pænere med det naturlige udseende og følelsen af sådan en håndfuld silicone er altså ikke videre sexede og ja jeg ved godt at det som kvinde er dejligt at kunne flashe en stor flot kavaler gang når man har lyst men det vigtigste er at i lærer at blive glade for det i har kun på den måde bliver i virkeligt sexede

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 08-10-07 18:41

Jeg har hørt godt om Bonnie Erichsen, www.bonnie-erichsen.dk
Var faktisk dernede og snakke med hende selv for 8-9 år siden, eftersom jeg overvejede en brystforstørrende operation. Klinikken i Roskilde har et godt ry og en meget lille fejlprocent....men altså........
Efter nøje overvejelser besluttede jeg mig for IKKE at få lagt brystimplantater ind, eftersom man jo skal gen-opereres med 10-15 års mellemrum. Det er alt for meget bøvl og alt for stor risiko for min smag.
Jeg har nok Københavns mindste bryster.... til gengæld har jeg et godt udseende, flotte ben og en god bagdel. Jeg tænker at Gud har altså skabt mig således, - han kom bare til at bruge lidt for meget modeller-masse på alt det andet, så der var ikke meget tilovers til brysterne og det har jeg besluttet mig for at lære at leve med!
Der var engang en mand, der sagde til mig, at mine små bryster er mit "filter" mod alle "idioterne". Det han mente var, at jeg automatisk - med mine små bryster - får filtreret alle dem fra, som alligevel ikke kan få øje på min personlighed og mit sind. Og så kan man jo vælge at sige, at så slap man for at bøvle med dem!

Undskyld at jeg lige uopfordret kom med denne personlige kommentar om mine egne overvejelser!

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 08-10-07 18:46

Jeg kom til at skrive noget sludder til dig, - den plastiskkirurg, jeg talte med for en del år siden, hed Anna Jørgensen og bor i Roskilde http://www.roskildeprivathospital.dk Jeg ved at de har en lav fejlprocent her og de virker meget grundige og samvittighedsfulde.
Jeg har dog også hørt godt om Bonnie Erichsen.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-10-07 19:21

Størrelsen er underordnet. Men selvfølgelig glor vi drenge pr automatik, hvis der præsteres et par ordentlige kasser. Men efter to sekunders snak er babsernes størrelse sekundær.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 08-10-07 19:33

Jeg er helt enig med Satellit. Og jeg kan godt genkende den med "idiot-filtret".

Min mand er heldigvis en kæmpestøtte for mig i denne tid - og vi kommer ikke udenom, at det er vigtigt. Han syntes godt nok, at de var sjove, da de var store, men det blev opvejet at bekymringerne over mulige utætheder p.g.a. mærkelige buler og den efterfølgende lettelse over at være af med det, som gav bekymringerne.

Nu er jeg velsignet med en markant mindre barm, der på sine kronede dage "sidder, hvor den skal" - og når hævelsen er væk, så klarer jeg resten med nogle af de gode BH'er, som nu findes i så mange butikker, og genfinder en kavalergang ad den vej...!

Men hvad havde du tænkt dig at få lavet - eller hvorfor? Hvis det da er lovligt at spørge sådan herinde... (Hos mig var der tale om en forskel i størrelsen, som gjorde, at jeg ikke kunne finde en BH, som duede.)

Kommentar
Fra : transor

Dato : 08-10-07 19:35

Hej Thomas.Haugaard

Har du erfaring med at tage på silikoner. Eller skriver du bare ud fra gætteri.

Jeg har engang haft lejlighed til at gramse på et udvalg af silikoner.

Det var rigtige proteger, og jeg kan betro dig at med lukkede øjne kan man ikke kende forskel på dem og den ægte vare..

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 08-10-07 19:41

--> transor:

Det kunne man heller ikke med mine - heller ikke med åbne øjne. Indtil de begyndte at ændre form og dannede buler...! Så hjalp hverken lukkede øjne eller andet.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 08-10-07 19:53

@transor absolut praktisk erfaring når implantatet begynder at danne buler mod huden så er det ikke just klædeligt og såvidt jeg ved så har det med om man kan mærke forskel meget at gøre med hvordan muskulaturen i området er.

been there done it got the T-shirt

Kommentar
Fra : maler-fidusen

Dato : 08-10-07 20:03

jamen jeg har jo fået og ammet 3 børn... og er gået fra en 75 C til en 75 a... minus A ... eksisterer bare ikke.... men er MEGET i tvivl fordi jeg tænker - heller intet end et rigtig dårligt resultat... er meget meget usikker og der sker jo fejl og meget skidt.... så heller ingen barm ..., meeen man føler sig da ikke særlig sexet uden... og savner det der engang var...
men ja... meget svært valg... og jeg har altid selv haft det sådan at "hvad fanden ville nogle med silikone babser" men jo nu kan jeg pludselig forstå dem.... som min veninde der fik det gjort for 10 år siden sagde til mig (inden jeg selv fik børn) - "bare vent til du selv har fået børn og fået maltrakteret din barm"
ja der er noget om det- men så træster jeg mig med at jeg har kroppen med mig, 171-2 cm, 46 kg, slank og ingen strækmærker eller lign... så det er vel bedre end fed og kæmpe barm ---

men ja ville undersøge "markedet" og se hvad folks erfaringer er.... kommer sikkert aldrig selv til at gennemføre det -er for bange for komplikationer og fejl... men derfor skader det ikke at se hvad andres erfaringer er

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 08-10-07 20:40

Håber at du beslutter dig for at leve med din minus A-skål, - det kunne være at vi skulle danne en klub
Det lyder som om du har en sund, stærk og god krop, som har tjent (og tjener) dig godt samt født dig 3 dejlige børn. Vær du glad for din sunde og naturlige krop, og tænk på hvis noget gik galt ved en operation. Jeg kan godt forstå, at du godt kunne tænke dig en pæn håndfuld, det kunne jeg sørme også godt, men det er bare ikke det værd, hvis du udsætter din krop for fare. Og NOGLE kvinder FÅR jo altså disse ubehagelige oplevelser med lækage eller buler.
Noget tyder på, at du gør dig mange og grundige overvejelser, og det glæder mig, så du får vejet fordelene mod de risici der er.
Jeg kender kvinder, der har fået opereret implantater af samme årsager som dig, og de er meget tilfredse med deres nye bryster. De har aldrig fortrudt.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 08-10-07 22:04

Tillad mig at være lidt bramfri (ikke stavet forkert... ):

Noget af min barm er jo også "spist væk" over 2 gange. Men efter implantaterne kom ud, var der ikke andet end tomme hudposer tilbage. Til gengæld var de lange!

Men nu er resterne "rumpet op", og nu ligner det da noget - lidt, men godt.

Har du overvejet tanken om at få et løft - eller er det din barm gået fuldstændig i sig selv?

Hvis der er lidt tilbage, så findes der altså de mest smarte BH'er og indlæg i diverse størrelser, som kan hjælpe én på vej. Så længe tøjet altså er på...

Skulle du alligevel beslutte dig for at få det gjort, så vil jeg foreslå dig at gå en anden vej. Det ville jeg gøre, hvis jeg skulle hoppe på den igen:

Tjek hos forhandlerne/agenterne af de førende implantat-mærker, hvilke læger/klinikker de sælger til. For ligesom hos alle andre produkter er der også forskel her med hensyn til eks. udvikling og etik.

Og så tjek videre derfra, eks. om de står på "den sorte liste". Er det ikke hos Sundhedsstyrelsen, at det har den oversigt?

Jeg kan godt forstå, at man kan savne sin kavalergang - men man skal bare tænke tanken helt færdig på godt og ondt, før man springer ud i det. Og så ikke få dem for store, for tyngdekraften lader sig ikke imponere af silikone...

Kommentar
Fra : maler-fidusen

Dato : 09-10-07 08:10

Jeg har da lidt og med en god bh med indlæg kan jeg da få lidt som ligner bryster men det er jo ikke fedt når man smider tøjet for sin mand at se sådan ud... svært at føle sig som kvinde og sexbombe ....
Jeg havde jo håbet at de ville arte sig med tiden, efter mit 1.barn så mine bryster også sådan her ud altså minus A skål, så fik jeg nr.2 og kunne fint passe en 75B og så pæn ud, men så fik jeg nr. 3 og så er det igen en minus A skål - vi joker altid med at vi skulle få nr. 4 og se om det så blev en 75B igen.... men nej .....
synes det er trist at det er blevet sådan her alstå tænk at jeg brugte 75C inden jeg fik børn!....
og jeg tror virkelig ikke at et løft kunne klare noget... det er jo mest bare skin....

Nogle af jer der har set filmen "drengen der fik en lillesøster med vinger" ?? hudlapper, hudlapper, hudlapper som mine børn siger - sky-master! *gg*

ja jeg ved skisme ikke....

Det er ikke altid at jeg har det skidt med de manglende bryster men kan da godt ha lyst til at græde snot efter en intim aften med min mand - for øv øv øv ikke at være "rigtig kvinde" ... ja sådan får man det jo

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 09-10-07 17:01

Jeg vil gerne anbefale dig, at tage en snak med din læge /en plastikkirurg (sådan koster dog penge, også for en snak) og få et kvalificeret bud på resultatet af et løft.

For det er altså helt vildt, som mine hudposer er kommet til at ligne "ordentlige babser".

Godkendelse af svar
Fra : maler-fidusen

Dato : 31-10-07 14:55

Tak for svaret Ysseven.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 31-10-07 15:01

Selv tak.

Jeg har fundet ud af, at min barm - efter at hævelsen har lagt sig - nu er skrumpet ind ti en 75 B.