/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Mørksej
Fra : pots
Vist : 1009 gange
50 point
Dato : 08-10-07 12:10

Vi har fået fisk fra skagenfood. Det er så en mørksej, fileteret og det hele. Men hvordan kan den lige tilberedes? Det må gerne være billigt og nemt.

Kommentar
Fra : netper

Dato : 08-10-07 12:21

Hejsa

Mørksej er i familie med torsken, og kan bruges i stedet for torsk.

Se opskrifter på torskefisk her:
http://www.dk-kogebogen.dk/opskrifter/kategorier-2.php?id=246&TorskeFisk

Mvh
Per

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 08-10-07 12:21

Lad som om det er en torsk, det er jo en torskefisk.

Accepteret svar
Fra : TanteAnne

Modtaget 50 point
Dato : 08-10-07 18:21

Jeg har en god og nem opskrift hvor selv børn der ikke er vilde med fisk vil være med.
Du skal bruge løse ris, karrysovs, sejfilet og ristede champignon.
Kog den portion løse ris du plejer, dog kun i 10 min, kom dem i et ildfast fad.
Læg sejfileterne på, så en lidt tyk karrysovs og tilsidst de ristede champignon.
Staniol over fadet, ind i en 200 grader varm ovn ca 1/2 time.
Nu har du en nem og dejlig aftensmad.
Skriv hvis du er i tvivl om noget.

Godkendelse af svar
Fra : pots

Dato : 09-10-07 09:16

Tak for svaret TanteAnne.