/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Overslag jvf.aftale
Fra : Disi
Vist : 5246 gange
50 point
Dato : 08-10-07 09:36

Fik et tilbud her til morgen hvor der stod dette ! Overslag jvf.aftale
Jeg er aldrig stødt på det ord før , hvad betyder det

Kommentar
Fra : kj

Dato : 08-10-07 09:42

Som ganske alm. lægmand, vil jeg mene, at det du har fået, ikke er tilbud med fast pris, men et skøn over hvad det måske kan koste. Altså overhovedet ikke en bindende pris, der på nogen måde forpligter vedkommende.

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 08-10-07 09:53

Det er mere ordet jvf jeg ikke hved hvad betyder

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-10-07 09:55

Jvf betyder jævnfør

F.eks her er et tilbud jævnfør aftale.... nærmere som ---- aftalt

Kommentar
Fra : kj

Dato : 08-10-07 09:59

Derburde have stået i henhold til.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-10-07 10:03

Iflg min ordbog står jævnfør for

sammenligne??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-10-07 10:07

Eller også skulle der have stået - som -

Overslag som aftalt...

Hvem hulan bruger også jævnfør i alm. sprog

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-10-07 10:22

Jævnfør kan også betyde henvise.

Så han henviser til en aftale om at skulle fremsende et overslag.

Accepteret svar
Fra : Tordenkalven

Modtaget 50 point
Dato : 08-10-07 10:40

Jævnfør er for så vidt ligegyldigt, men som en skrev ovenfor er et overslag kun en forventning
om hvad det koster. Skal der være noget fast, og juridisk bindende skal der til tilbus på bordet...

altså et stykke papir hvor ordet "tilbud" står ganske klart, ellers er han ikke bundet til et bestemt beløb, og der kan lettest komme en masse diskussioner.

/ Henrik

Kommentar
Fra : transor

Dato : 08-10-07 12:51

Tilbud kan være så meget. F. eks at man tilbyder overhovedet at udføre arbejdet.

Det er ord som fast pris, fast leveringstid og dagbøder ved overeskridelde, du har behov for . Ellers er papiret ikke meget værd.

jvf . er bare dårligt sprog fra afsenderen. Han mener at overslaget er noget i har aftalt han skulle sende.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 08-10-07 16:46

I øvrigt forkortes det "jf." ifølge retskrivningsordbogen - og "jfr." bruges lige så tit.

Godkendelse af svar
Fra : Disi

Dato : 09-10-07 10:12

Tak for svaret Tordenkalven.
og til i andre

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 09-10-07 11:56

Selv tak....

der er "altid" bøvl hvis ikke det hele er komkret og på trk

god fornøjelse

/ Henrik