/ Forside/ Interesser / Fritid / Malerier / Spørgsmål
10  arne.jako.. 510
tegneblyanter... købes hvor?
Fra : maja-hjort
Vist : 1743 gange
20 point
Dato : 07-10-07 22:54

Hej Hej.
håber i kan hjælpe mig. jeg tegner meget i min fritid og nu vil jeg gerne have fat i nogle brune tegneblyanter... er der nogen her inde der ved om der er en side på nettet hvor man kan købe dem?

ved godt det ikke ligefrem er malerier men det her var det tætteste jeg kunne komme på tegning....

på forhånd tak...

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 07-10-07 23:21
Accepteret svar
Fra : A.C.Rosmon

Modtaget 30 point
Dato : 07-10-07 23:48

Jeg ville ringe til Vindelev(75 80 54 00) og høre dem.

Kommentar
Fra : maja-hjort

Dato : 08-10-07 00:02

desvære, ingen brune blyanter men ellers tak for hjælpen...

andre forslag?

Kommentar
Fra : maja-hjort

Dato : 08-10-07 00:03

a.c.rosmon... hvad er vindelev... bare for at spørge dumt...

Kommentar
Fra : briseogstorm

Dato : 08-10-07 01:43

hej ligesindet. Prøv City kunstartikler der handler jeg. http://www.kunstnerartikler.dk/ de eksperderer mogså postordre. Good luck. Mvh B&S

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 08-10-07 06:29

Blyant er grå, nedenstående er lidt kridtagtig i konsistensen.

http://www.kunstnerartikler.dk/sepia.6

Denne heder sepia, jeg leder efter en koh-i-noor som jeg selv har og kan stå inde for.
Meeen den koster 11 kr så mon ikke du kan starte her mens jeg kigger videre?

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 08-10-07 06:37

Ja jeg så ikke Briseogstorm allerede havde anbefalet denne butik.

Men led under kridt istedet for blyant de steder du måske allerede har prøvet. Jeg ved at tutein og kock også har dem, men jeg tror faktisk du kan få dem alle vejne.

http://www.tuteinogkoch.dk/www.tuteinogkoch.dk/sw918.html

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 08-10-07 08:15

www.pandora.dk

De har også en masse andet. Og tror jeg lidt billigere, end ved de "rigtige" kunstner sider.

De er ganske udmærkede et langt stykke henad vejen.

Kommentar
Fra : maja-hjort

Dato : 08-10-07 09:58

Jomfruane og B&S... i lyder til at have en del forstand på det her...

kan man ikke få et sæt med forskellige "blødheder" ligesom med normale tegneblyanter...?

og tak for det gode link begge to....

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 08-10-07 10:00

Nej for den er slet ikke hård.
Det lyder lidt somom du har mere glæde af et rigtigt godt sæt farveblyanter. Der øver man teknikker som giver de samme effekter som forskellige hårdhed eller giver.

Godkendelse af svar
Fra : maja-hjort

Dato : 08-10-07 10:15

Tak for svaret A.C.Rosmon.

de havde lige præcis det jeg manglede...

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 08-10-07 10:25

Jeg købte en pakke med 6 forskellige hårdheder med blyantsviskelæder i bog og idé.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 08-10-07 10:37

Undskyld, jeg måske bragte forvirring, ante ikke det eksisterede. Godt det lykkedes.

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 08-10-07 13:30

Selv tak. Jeg synes de er guld værd. Jeg ringer også når der er noget jeg ikke ved, og der skal der meget til.