/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Har far samme krav alligevel?
Fra : bøllesmor
Vist : 605 gange
50 point
Dato : 07-10-07 22:40

Jeg har en dejlig søn på 1 år. Desværre er hans far ikke interesseret i ham.
Så har jeg snakket med nogle stykker ang. om han egentlig alligevel har krav på barsel, barnets første sygedag osv.
i dette tilfælde er det tvivlsom at han gør det da han er fuldstændig uinteresseret i sin søn, men kan mænd der ikke vil have noget med deres barn at gøre i princippet godt tage disse fridage hvis det passede dem?

mvh
bøllesmor

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-10-07 22:44

Ja - så længe i har delt forældremyndighed.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 07-10-07 22:47

Det der med barnets første sygedag har jo ikke noget med interesse at gøre, du har ikke fortalt om i er sammen?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 08-10-07 00:17

Alle kan tage barns første sygedag, man behøver hverken ar være interesseret i barnet eller være biologisk ophav til det.

Jeg tror ikke engang at arbejdsgiveren har ret til dokumentation for, at man overhovedet har et barn.

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 08-10-07 01:18

jeg kender mødre som ikke er specielt interesseret i deres børn. De tager både barsel og barnets første sygedag,,,,,,sååååå

Kommentar
Fra : briseogstorm

Dato : 08-10-07 01:45

spørg dig for i din kommune! Mvh B&S

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 08-10-07 04:41

det kan man ikke.
Det kunne jeg ikke da min søn blev født,
for at kunne gøre det skal man bo sammen,
hvis han ikke har barnet hos sig kan det ikke lade sig gøre.

mvh Mad-Nuser

Kommentar
Fra : transor

Dato : 08-10-07 08:02

Hej mad nuser.

Kan du forklare hordan det ikke kan lade sig gøre.

Der er dagligt mange som melder sig syge uden at være det i særlig høj grad.
Så man kan da også melde barn sygt, uden at det er det, eller uden at der er et barn.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 08-10-07 08:12

Man kan jo gøre hvad man vil, men spørgsmålet kører vel på om det reelt kan lade sig gøre uden at snyde, men der mangler stadig svar på spørgsmålet om forældrene bor sammen

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 08-10-07 08:22

Fædres krav mødres krav...
Hvad med børnenes krav. Der er kommet helt nye regler, hvor det er BEGGE forældres ansvar, at BØRNENES krav og behov bliver opfyldt.
De krav der er gældende her fra 1 oktober, er lavet for at tilgodese børnenes krav - endeligt.
Så kan alle de diskusioner om mors og fars krav blive skudt med den nærmeste måneraket.

Det lyder som om i bøllesmor og far modkæmper hinanden lidt.

Blæs da hul i hovedet hvad han foretager sig, udenom reglerne, det vigtigste er vel drengen.

Og husk så lige: på et tidspunkt var far altså den dejligste mand i verden, som du gerne ville have et barn med.

Måske var han det ikke alligevel, men så har du fejlbedømt ham, det er stadig begges ansvar at få det til at fungere.

Jeg mener i øvrigt ikke han kan holde barsel uden at være ved barnet efter reglerne, men gør han det alligevel, så lad ham da gøre det. Det er da hans problem.

Gør dit for at det kan fungere for barnet. Også forholdet tili far, der faktisk er ret vigtigt. Så kan du se dig selv i øjnene.
Tro mig, der kommer en dag din dreng er så stor, han godt kan se, hvem der forsøgte at få det til at fungere og hvem der ikke forsøgte.
Så lad ham selv dømme til den tid.

Accepteret svar
Fra : christa-rimmer

Modtaget 50 point
Dato : 13-10-07 22:14

hvis i har fælles myndighed så har han de samme krav som dig men er det dig der har myndigheden så har han ikke krav på den slags

Godkendelse af svar
Fra : bøllesmor

Dato : 13-10-07 22:42

Tak for svaret christa-rimmer.

Kommentar
Fra : briseogstorm

Dato : 13-10-07 23:19

Citat
jeg kender mødre som ikke er specielt interesseret i deres børn. De tager både barsel og barnets første sygedag,,,,,,sååååå

og jeg har levet med og overstået fædre der intet ville ang. deres børn. Fra de var 2 6 5 - Men som gerne ville ind i familien igen da , da de børnene, var nået til skelsår og alder, fordi de var Så fantaskiske, børnene ; men det duede ikke - og de er begge døde nu ensomme og forladte.
Vi kan jo sagtens grave grøfter, hvis nu det lige er så sjovt, som at komme med sarkistikske bemærkninger om enlige mødre.
Men husk lige : at du har det i dine hænder du værner om, får til at gro og vokse til fryd og gavn, for alle i det her meget priviligerede samfund.
Det hedder faktisk retitdig omhu eller mere banalt: det du har holder af har du, sålænge som du værner om det.
Så Bøllesmor, værn om dit barn, vis ham vejn og han vil være hos dig til alle tider. Tak for at du delte din bekymring med os her. Ønsker jer alt godt videre frem. MVH B&S