/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Religion / Spørgsmål
10  molokyle 587
Peter Paul Rubens - Bebudelsen
Fra : Bluenotes
Vist : 949 gange
200 point
Dato : 07-10-07 18:44

Hej,

Efter lang tids søgen må jeg erkende, at jeg altså bare ikke kan finde et billede af Peter Pauls Rubens maleri "Bebudelsen". Jeg har søgt og søgt på Google - uden held.

Er der nogen, der ved, hvor jeg kan finde det (det skal være et billede i okay kvalitet).

Merci!!

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 07-10-07 18:55

Er det muligt for dig, at fortælle hvad der skal være på billedet. I dette link er mange af hans værker, men titlerne er på engelsk

http://images.google.dk/images?gbv=2&svnum=10&hl=da&q=Peter+Pauls+Rubens&btnG=S%C3%B8g+i+billeder

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-10-07 18:56
Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-10-07 19:04

Nåe ja - ham Rubens manglede.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 07-10-07 19:06

http://www.allartclassic.com/pictures_zoom.php?p_number=117&p=&number=RUP051

Jeg er lidt i tvivl om det er det rigtige, men på siden findes rigtig mange - søg på Peter Pauls Rubens

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-10-07 19:07

Hvad for dig til at tro han overhovedet har lavet det ???

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-10-07 19:13
Kommentar
Fra : Bluenotes

Dato : 07-10-07 19:16

Jeg har analyseret billedet i billedkunst. Det var i en bog med flere af hans værker.

Desværre kan jeg ikke finde billedet på nogle af de sider, I har henvist mig til. Men tak for forsøget! ;)

Hvis jeg skal beskrive billedet lidt nærmere: Det forestiller Jomfru Maria, placeret i venstre del af billedet med en blå kjole på, der bliver overrasket af ærkeenglen Gabriel. Han fortæller hende, at hun skal føde Guds Barn. Jomfru Maria peger ned i biblen og har den ene hånd løftet - man kan se, hun er overrasket.
Ærkeenglen Gabriel er iført en gul dragt, placeret i højre side af billedet, knælende for Jomfru Maria. Ovenover de to personer ses i venstre side af billedet nogle engle, der kaster med blomster ned på Jomfru Maria. Øverst på midten er der en flyvende due. Øverst til højre er der flere engle (de har rød "maling" på vingerne - kan ikke lige huske, hvad sådan nogle engle hedder).

Okay, der fik I så lige noget af billedanalysen, haha.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 07-10-07 19:16

Hvis billedet er det rigtige "deposition" så er dette det rigtige http://www.initaly.com/regions/artists/borghese/9.jpg

det jeg fandt til dig før var en reproduktion.

Navnet er Pier Paul Rubens bare for at få det hele rigtigt

Kommentar
Fra : Bluenotes

Dato : 07-10-07 19:18

^ Det er desværre ikke det... :( Men ellers tak! :)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-10-07 19:28

http://www.artcyclopedia.com/artists/rubens_peter_paul.html#imagegalleries

Ja - navne kan vi "rode" rundt i - han har brugt flere forskellige....

Det kunne være interessant at vide HVILKEN bog du har set det i - da han overhovedet slet ikke er nævnt i den sammenhæng...

Så en ting er billede - men i tekst burde det være nævnt...

Accepteret svar
Fra : jomfruane

Modtaget 210 point
Dato : 07-10-07 19:29
Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 07-10-07 19:35

Når man ved hvad det heder på engelsk er det en nem googlesøgning og du kan finde andre her

http://images.google.com/images?svnum=10&um=1&hl=da&rls=com.microsoft%3Ada%3AIE-SearchBox&rlz=1I7GGLR&q=Annunciation+rubens

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-10-07 19:44

jomfruane

Du er jo så dygtig , men hvor er det lige at

Citat
Navnet er Pier Paul Rubens bare for at få det hele rigtigt

kommer fra !!!!!!

Men det er jo ikke første gang du irettesætter brugerne på kandu.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-10-07 19:44

Det må siges at være et PLETSKUD

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-10-07 19:47

Also known as:
Pieter Pauwel Rubens
Pedro Pablo Rubens
Petrus Paulus Rubens

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 07-10-07 19:49
Godkendelse af svar
Fra : Bluenotes

Dato : 07-10-07 19:51

Tak for svaret jomfruane, refi, ansog olesen-50. Jomfruane fik point, fordi hun var først med at give mig det billede, jeg skulle bruge. :) Men tak til jer allesammen. Jeg bliver altid overrasket over, hvor hurtigt der er svar på denne hjemmeside!

Kommentar
Fra : Bluenotes

Dato : 07-10-07 19:53

* der skulle stå "ans og" .. woops.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 07-10-07 19:54

Jammen det var da en sjov lille "rebus" tak.
Selv med slåfejl der selvfølgelig kommenteres og går i selvsving
Ironi godt, selvironi bedre...