/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Kreidler Florett
Fra : micmac01
Vist : 4447 gange
100 point
Dato : 07-10-07 08:14

Hej
Jeg har købt en gl. Kreidler Florett. Original og uprøvet. Har kun kørt den tage omdrejninger.
(Lektie 1: Det er dumt - Prøv altid en tur på den).
Nå... Motoren står med 9,5 hk tun - dvs. tun cylinder, stempel, topstykke, udstødning, karburator. Det er et komplet tunsættet, men er ikke nyt. Den starter i første hug - går og lyder godt.
Drypper ikke, bruger ikke olie.
Her kommer så men'et...
Når jeg prøver at køre på den, er den voldsom træg, ka' næsten ikke tage gassen. kører meget langsom op i fart. Kan godt tage omdrejning (i 1. gear), tophastighed er ca. 50 km/t... men den skal lokkes - ca. 0-30-40 sek. Den kører bedst med lidt choker.
Det tyder lidt på, at den får for meget luft, at jeg måske skal flytte nålen 1 tand op, eller større dyse? eller et kompressionsproblem?
Hilsen Michael

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 07-10-07 08:50

I gamle dage sagde man:

Køb en Kreidler og se hvad den fejler, fejler den intet er det ej en Kreidler

Kommentar
Fra : micmac01

Dato : 07-10-07 08:54

Hehe

Der er heldigvis også dem, som siger det modsatte...

En kreidler går aldrig i stykker.

... men her snakker vi også om en knallert fra først i '70erne ,-)

hilsen Michael

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 07-10-07 09:52

Jeg mener selv du har besvaret spørgsmålet.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 07-10-07 12:30

Sælg den til mig, jeg mangler lige et Kreidlerprojekt, da jeg har en del stumper til en.
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 100 point
Dato : 07-10-07 14:45
Kommentar
Fra : micmac01

Dato : 07-10-07 16:28

Hej Palle

Umiddelbart vil jeg være ked af det, da jeg har søgt en, som var i prisbillig fornuftig og helst original stand. (de originale dele er med til den)

Har givet 3,5 for den

Hilsen Michael

Kommentar
Fra : micmac01

Dato : 07-10-07 16:30

Og Palle ...
Så har du måske stumper til salg ?
Hilsen Michael - micmac01[snabela]pc[dot]dk

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 07-10-07 16:54

Ja, du skal også have noget at lege med.
For mig lyder det som om den bare skal have en størrer dyse.
Men nogle af de karburatorer som bruges til Kreidler, har specielle dyser, som ikke kan skaffes, det er de dyser, som også har et gevind til at spænde svømmerhuset fast med.
Hvis det er en sådan dyse, skal du file den op, enten henne ved knallertmekanikeren, eller selv købe et filesæt. (Rival og målesæt) http://www.scooter-dele.dk/piz.asp?id=2133&v=l&mID=1975
Det hjælper ikke at flytte nålen, når den heller ikke tager ved med bundgas.
VH Palle Hansen
Hvad er det helt nøjagtig din model hedder og årgang, og har du billeder af den.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 08-10-07 20:37

ca 10 op i dyse.
ligsom de andre siger.

Kommentar
Fra : micmac01

Dato : 08-10-07 21:28

Hej igen

Karburatoren, som sidder på Kreidleren er en Sparco/Del'Orto PHBC 18 - Hoveddysen er en str. 96

Palle - du ønskede at se nogle billeder, hvis du sender mig en mail på min emailadresse - se ovenfor, sender jeg dig nogle fotos af kreidleren ... og Benellien
Vedr. reservedele
Jeg får brug for en bagskærm og et nyt forhjul, en lyskontakt evt. en anden tank

Hilsen Michael

Kommentar
Fra : jeansgade

Dato : 12-10-07 20:40

20 op i dyse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
og nyt tændrør ......

Kommentar
Fra : micmac01

Dato : 12-10-07 23:01

Hej

Jeg har nu smidt en 105'er dyse i og flyttet nålen 1 op (nu står den midt i). Jeg afprøver den i morgen,
Vender tilbage senere.
Hilsen Michael

Godkendelse af svar
Fra : micmac01

Dato : 16-10-07 00:17

Tak for svaret CLAN.
Jeg har nu fået den til at køre noget bedre.
Løsningen har været:
- Justering af tænding
- Mindre dyse 85-88 (er ikke helt sikker endnu)
- Tilpasning af udstødning

Hilsen Michael

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-10-07 17:14

Velbekomme Michael... glad for du kunne bruge svaret - Takker for points