/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / AutoCAD / Spørgsmål
10  fame 280
Compurteren låser
Fra : emptynes
Vist : 864 gange
50 point
Dato : 06-10-07 21:51

Jeg har fået ny computer og ville installere autocad,men lige så snart jeg starter cad låser cpèrn,jeg har prøvet at reparer den og geninstallere det hjælper lige lidt.
Er det grafikkortet? jeg har gforce 8600 gt
mvh
emptynes

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-10-07 22:16

Autocad kan køre på mindre end det grafikkort som du har.
Du har brug for meget ram - men kun ved store beregninger eller renderinger.

Det er nok nærmere et spørgsmål om hvilken udgave Autocad og om den kan køre på din nye maskines styresystem. ( XP ell. Vista)

Kommentar
Fra : emptynes

Dato : 06-10-07 22:19

det er autocad 2006,2 gb ram,xp home

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-10-07 22:22

Så bør den kunne køre der.
Min 2002 kørte fint på XP (med servicepac 2)

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-10-07 22:33

For den XP har vel fået servicepac 2 lagt ind.

PS. Er det en prøveversion fra 2006 er det ikke sikkert at den vil installeres i 2007

Kommentar
Fra : Terat

Dato : 06-10-07 22:38

Hejsa

Jeg ved at nogle af af autodesks programmer skal bruge XP pro for at kunne køre, ved dog ikke om cad 2006 indgår i den liste da jeg ikke kan finde noget om det på deres hjemmeside.

Hvis det er muligt, så forsøg at installere den på en maskine med xp pro.

Håber du finder fejlen.

Accepteret svar
Fra : jomfruane

Modtaget 50 point
Dato : 07-10-07 17:34

Hej jeg tror ikke det har noget med xp at gøre, jeg har også home og autocad 2006 uden problemer, men jeg fandt denne vejledning på autodesk egen hjemmeside som måske kan hjælpe dig:

Citat
Issue

In some cases, AutoCAD®-based products on isolated networks freeze when they are launched. This issue usually occurs after the AutoCAD screen has been painted, but before any tool palettes are displayed.

Solution

To correct this issue, you will need to edit your Internet Options.

Note: Carrying out the procedure below on a computer that is not isolated from the Internet could pose a security risk.

Follow these steps:

Click Start menu (Windows) > Settings > Control Panel.
In Control Panel, double-click Internet Options.
In the Internet Properties dialog box, click the Advanced tab.
On the Advanced tab, under Settings, locate the Security section.
Under Security, clear the Publisher's Certificate Revocation check box.
Click Apply, and then click OK
Restart your computer, and then run the application.

link: http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/ps/item?siteID=123112&id=4366058&linkID=9240617

Kommentar
Fra : disken

Dato : 08-10-07 01:17

Citat
Click Start menu (Windows) > Settings > Control Panel.
In Control Panel, double-click Internet Options.
In the Internet Properties dialog box, click the Advanced tab.
On the Advanced tab, under Settings, locate the Security section.
Under Security, clear the Publisher's Certificate Revocation check box.
Click Apply, and then click OK
Restart your computer, and then run the application.

JA__de spionere åbenbart også.

Eller ? SKAL MAN være på nettet, for at installere programmet.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 08-10-07 08:32

Prøv at kigge på www.uhrskov.com.

Kan du ikke finde et svar her, så skriv til deres mailadresse.

har selv kun fået meget komptente og anvendelige svar.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-10-07 10:39

Man skal vel næppe være på nettet for at installere programmet.
Det kan også aktiveres over telefonen, når programmet opgiver at komme på nettet. (3-4 forsøg)
Det kunne man med udgave 2002

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 08-10-07 10:54

Mit link har ikke noget med installationen at gøre, men med at skærmen fryser under opstart af programmet som beskrevet i spørgsmålet her.

De har andre mulige løsningsforslag på samme hjemmeside.

Kommentar
Fra : emptynes

Dato : 08-10-07 21:18

Publisher's Certificate Revocation check box,oversat til dansk,hvad skal jeg vinge af?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-10-07 21:27

Det er noget med at undersøger udgivers certifikat og eventuelt tilbagekalde certifikatet.
Da det er Autocad - så ok

Godkendelse af svar
Fra : emptynes

Dato : 20-12-07 06:08

Tak for svaret jomfruane.