/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvor er Beck familien blevet a
Fra : svendgiversen
Vist : 810 gange
100 point
Dato : 06-10-07 16:24

f?

Når der nu en sjælden gang er et spørgsmål med lidt kød på...
Svend, der kun søger på nettet for sjov og for at hjælpe.

Kommentar
Fra : iah

Dato : 06-10-07 18:22

Der er ca. 2.95o stk. af slagsen, så det skulle være muligt at finde et par stykker...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-10-07 18:26

Beck eller Bech ?

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 100 point
Dato : 06-10-07 18:27

Jeg tror svendgiversen tænker på dette annullerede spørgsmål

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=110378

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-10-07 20:15

Ja ans.

Jeg har brugt en del tid på at finde denne Beck familie,
og var lige ved at tro jeg var blevet black listet.
(fordi jeg oversatte spørgerens engelske navn og lavede lidt sjov med det).

Jeg synes ikke det er helt fair bare at annulere spørgsmålet,
uden at oplyse hvem der er de rigtige hjemvendte emigranter,
og i hvilke af mange byer vi fandt omkring Rødding de boede...

Du har svaret, men jeg lader mit supplerende spørgsmål stå lidt endnu,
i håb om en form for forklaring... Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-10-07 20:23

Og iøvrigt:
Når annulerede spørgsmål bare forsvinder fra listen uden advi...

Hvor finder jeg dem så? Og er der også timer på ligesom lukkede??
Svend, der ikke havde set Dommedags Ritas sidste svar.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-10-07 20:32

Spørgsmålet forsvinder fra kategorien og "seneste 25" du /vi får ikke besked om at spørgsmålet er blevet annulleret.

Jeg fandt det ved at bruge søgefunktionen på kandu. Søgte efter Beck og så kommer denne liste frem

http://www.kandu.dk/search.aspx?grpid=0&ss=beck&sa=7

Der står også de annullerede spørgsmål, men det ser du først, når du går ind i tråden.

Jeg synes også, du havde gjort et stort arbejde for at hjælpe.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-10-07 20:35

Der er ikke timer på, spørgsmålet forsvinder så snart det bliver annulleret.

Citat
Der står også de annullerede spørgsmål, men det ser du først, når du går ind i tråden.

Retter det lige til "det opdager du først ....."

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-10-07 20:41

Tak igen ans.

>du havde gjort et stort arbejde for at hjælpe.

Ja og brugt 20-30 MB = lige så mange kroner med mit nuværende abonnement.
Men næste måned har jeg ubegrænset "flat rate" abonnement...

Og så går jeg også snart på pension. Nu er I advaret, Svend

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 06-10-07 20:50

Jamen Svend, når du går på pension skulle du måske også forsøge dig lidt med geocaching ...

nvh
præceptor

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-10-07 21:48

>geocaching

Det må du lige uddybe, præceptor: Jord?Fangst??

Godt du stadig følger med her i kandu, Svend

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 07-10-07 10:08

svendgiversen:
Citat
Det må du lige uddybe, præceptor: Jord?Fangst??

Nej, nej - ikke catching men caching. Geocache minder i udtalen meget om geokasse, og det er faktisk også hvad det er. Det er kasser eller beholdere i forskellige størrelser som anbringes rundt omkring i naturen eller byrummene, hvorefter GPS koordinaterne til en cache placeringen offentliggøres på internettet, således andre kan tage ud og finde kassen.

Det er ikke helt så nemt at finde en cache, som det kan lyde til, når man jo får oplyst koordinaterne. For dels kan koordinaterne være mere eller mindre præcise. Dels kan ting jo gemmes så det er svært at finde dem igen. Tænk blot på koordinaterne til dit hus eller lejlighed, og tænk så på om du ikke ind imellem må lede længe efter dit og/eller dat som du har forlagt

Dels kan en cache placering være angivet i mere eller mindre kryptisk form, hvor man måske først skal løse en eller flere opgaver for at kunne finde stedet.

For nogen handler det lige så meget - eller mere - om at komme ud af de små hjem, og få set nye steder, og/eller få fortalt nye historier om dette og/eller hint man måske ikke har vidst noget om forud. Indgangsvinklerne til denne relativt nye fritidsinteresse er mange og forskellige, ligesom man valgfrit kan drøne rundt alene og være opsat på at præstere og måske sætte rekorder, eller måske i stedet at dyrke fritidsinteressen i sociale sammenhænge.

Det hele startede jo i år 2000, hvor amerikanerne fjernede de militære begrænsninger på GPS signalerne, og dermed øgede præcisionen på folks GPS enheder, og altså gav dem en gevaldig upgrade fra det ene sekund til det andet.

Få dage efter fjernelsen af disse begrænsninger, var der selvfølgelig en mand ovre i USA der gemte en kasse ude i naturen og offentliggjorte koordinaterne på kassen på internettet, og opfordrede andre til at tage ud med deres GPS'er og se om de kunne finde kassen, og dermed teste i praksis hvor nøjagtigt og brugbart GPS systemet egentlig er, når det kom til stykket. Få dage efter igen, var der to andre som havde fundet cachen (kassen), og derefter drog flere forskellige andre ud og gemte deres egne cacher, og derefter skete der en eksplosiv udvikling i tilgangen til denne nye fritidsinteresse.

Det er jo en verdensomspændende hobby som allerede er fuld af historier og myter, egne ikoner og traditioner, historiske og legendariske steder osv.

På verdensplan er det hele organiseret med udgangspunkt i siden http://www.geocaching.com og det særlige danske kapitel er så http://www.geocaching.dk med forum her: http://webfora.dk/geocaching/ ligesom informationer om geocaching formidles her: http://geowiki.wegge.dk/wiki/Forside

Du kan se et eksempel på en cache beskrivelse her: http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?guid=088e21fe-683b-4c26-84c0-3be0f5ed7acf

Den er ganske vist helt ny, så der er ikke så mange der har fundet og logged den endnu.

Man kan sige at Geocaching indeholder lige præcis så meget og/eller lidt som man selv lægger i det. Og hvad selve søgningsaspektet, gådegætning og opgaveløsnings -aspekterne angår, har det jo lidt til fælles med søgning og/eller kombination af slægtsforskning på internettet. Her er det blot noget andet der søges efter, ligesom søgningen og factskombinationen foregår på en lidt anden måde og altså både indebærer aktiviteter der hjemme ved computeren og så ellers ud og opleve den skinbarlige virkelighed i naturen, på land, vand og i by.

mvh
Arne
PS. Slægtsforskningsmæssigt var dette indlæg temmelig OFF TOPIC, men er ikke ment som spam, så jeg håber - det agurketiden taget i betragtning - kan tolereres.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-10-07 12:00

Godt Arne, ikke nær så højtideligt som præceptor...

Når du nu fortæller hvad geocaching er, så kender jeg lidt til det fra mit arbejde.

Jeg er med i et projekt, sammen med et par universiteter og halvoffentlige institutter,
hvor et køretøj skal køre efter GPS koordinater og eksempelvis hakke roer,
mens bondemanden ligger hjemme på sofaen...

Selv om det kan dreje uafhængigt med alle 4 hjul stiller det jo store krav til styringen.

Måske kan jeg fortsætte lidt som konsulent til foråret når jeg stopper,
jeg vil nok ikke begynde at opsætte geokasser, men tak for forslaget, Svend

Kommentar
Fra : kirsten41

Dato : 07-10-07 14:54

Jeg synes I er kommet lidt langt væk fra "Beck"
Kirsten 41

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-10-07 15:36

Du har helt ret Kirsten, men Beck spørgsmålet er jo annuleret,
det hed oprindelig "En familie fra Rødding egnen" stillet af vist DoomDayWoman.

Vi er nogle der har brugt en del tid på at finde denne familie,
som spørgeren nu har fundet ad andre kanaler...

Med dette supplerende spørgsmål håber jeg på at kunne få oplysninger om
hvilke af flere Beck alternativer, jeg fandt, der er de rigtige?

Imens hygger præcepter og jeg os med andre "søge" emner...
Fortsat God Søndag Svend

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-10-07 15:42

svendgiversen

Jeg tror ikke du får svar på

Citat
Med dette supplerende spørgsmål håber jeg på at kunne få oplysninger om
hvilke af flere Beck alternativer, jeg fandt, der er de rigtige?

i dette spørgsmål.

Du kan evt. skrive et privat indlæg til spørgeren i det oprindelige spørgsmål.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-10-07 17:34

Tak for svaret ans.

Det tror jeg heller ikke... mere...
Og jeg orker ikke at sende private mails til denne Domme Dags Rita.
Der kommer jo andre familier en Beck...Svend

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-10-07 17:38

Selv tak