/ Forside/ Interesser / Dyr / Gnavere / Spørgsmål
10  sofus.dk 275
mus i mit hus..HJÆLP!!!!
Fra : nemifan
Vist : 804 gange
40 point
Dato : 06-10-07 08:51

jeg har en mus på mit værelse hvilket gør at jeg hverken kan lave lektier, spille musik,(især ikke "cats" hehe) have gæster og at jeg skal være meget forsigtig med om en a mine TRE katte kommer derind. jeg har løftet alle løse ting op fra gulvet og min kommode fremad. jeg har set den MASSERE af gange men er UMUELIG at fange!!!!
hjælp venligst!!!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-10-07 09:10

Jeg kommer altså ikke og hjælper dig med at fange musen, den er ikke nem at fange med hænderne, har selv prøvet det utallige gange

Du skal købe en musefælde, der er flere forskellige slags, en hvor de bliver fanget levende, og en hvor de bliver slået ihjel, jeg selv har ikke noget imod mus (bortset fra at de ødelægger), så jeg ville foretrække at fange den levende, og så kører meget langt væk med den før jeg slap den ud i det fri igen.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 06-10-07 09:23

hvad med bare at lukke kattene ind?

Kommentar
Fra : valdera

Dato : 06-10-07 09:34

Luk Kattene derind så er du af med dit problem med det samme
( Hrorfor må de ikke komme derind )

Valdera

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 06-10-07 09:42

Norsted1
Jeg tror ikke at nemifan vil af med den,ellers havde han inviteret de tre misser indenfor.

nemifan hvis du vil fange den må du gå snedigt til værks, og anvende musepsygologi.

du siger at du har set den massere af gange, så må du ha set hvor den kommer fra.
Så næste gang den kommer, skal du plasere dig der hvor den vil løbe hen for at komme i sikkerhed.

Dernæst skal du anbringe et lille håndklæde langs panelet, så den har et sted at gemme sig, og så når den gemmer sig under håndklædet, haps.

god jagt

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-10-07 10:50

Du vil fange musen, men ikke ikke bruge den som kattefoder.

Hvad har du egentlig tænkt dig ???.

Enten må du beholde musen hvor den er og fodre den eller også lade kattene ta den.

Alt andet duer ikke. En mus kan ikke bare flyttes til et vilkårligt fremmed sted og klare sig.

Det er mere humant at blive dræbt af en kat, end at lide sulte og frysedød i det fremmede.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-10-07 11:16

Jeg syntes det er ond at pudse kattene på det lille kræ, de har det jo at lege med deres bytte før de gør kål på det

Du må købe den musefælde hvor de ikke bliver slået ihjel, og så købe et bur til den - det er på en måde også synd, da den hellere vil leve det frie liv

Du kan i dette link, se et eksempel på levendefangede mus' fælde

http://www.mortalin.dk/679

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-10-07 12:12

Citat
Jeg syntes det er ond at pudse kattene på det lille kræ

Nok mest synd for katten hvis den ikke har prøvet det før....

Sådan en mus forsvarer sig når den er trængt....

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 06-10-07 13:15
Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 06-10-07 15:36

Køb en musefælde - jeg kan anbefale dig den, der hedder guilotti, der går det stærkt, og den er nem at tømme.

En fælde, der fanger musen i live er at gøre den eller dig selv en bjørnetjeneste. Sætter du ikke musen langt nok væk fra dit hus, kommer den tilbage og sætter du den langt nok væk, kan musen ikke finde de steder den får mad fra og dør i stedet af sult.

At lade kattene tage den er det letteste og sjoveste for katten, men det ser noget makabert ud - der er fælden noget mere blid.... Hvis man kan sige det om en dræbermaskine

At fange den i hænderne - jaaaa... hvis det endelig lykkes så plejer det kun at holde kort, for de bider som pokker de bæster

Vaxen - som faktisk synes at mus er rigtig søde...

Kommentar
Fra : nemifan

Dato : 06-10-07 20:19

forresten sorry jeg ikke skrev det, men jeg vil ikke dræbe musen.

Kommentar
Fra : nemifan

Dato : 06-10-07 20:21

tosse mig:P

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-10-07 20:36

Citat
men jeg vil ikke dræbe musen

Hvad havde du så tænkt dig at gøre ved den....

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 06-10-07 22:50

Hmm.. Mus er da skadedyr??
Lad dog katten tage livet af den, det er da trods alt en del af naturen..

Men kære hund fik meget ros da han her forleden fangede sin første mus, og jeg håber da bestemt at han fanger flere i fremtiden, for de kan ødelægge meget, tapet, el-installationer, isolering osv..

Medmindre du vil holde den i et bur eller akvarium og fodre den der, så er det en dårlig idé at fange den for at den ikke skal aflives

De par gange jeg selv har fanget en mus, har jeg trådt på den, så jeg var sikker på den døde.. Så lider de ikke.

- Anden
Ham som lægger gift ud til de små kræ

Kommentar
Fra : valdera

Dato : 06-10-07 23:05

Når du vil fange den findes der en fælde der ikke slår den ihjel,

Valdera

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-10-07 23:30

He he, Nemifan og Valdera prøv lige at læse mit indlæg fra kl.11.16

Kommentar
Fra : nemifan

Dato : 07-10-07 07:12

tak for hjælpen gutsker.
jeg har fanget den og sluppet den løs.

Annuller spørgsmålet
Fra : nemifan

Dato : 07-10-07 07:15

jeg har fanget musen nu og sluppet den løs.
mange tak for jeres råd!!!