/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Vittigheder / Spørgsmål
10  Tilde38 720
bibliotekernes rubrikker
Fra : Sønder
Vist : 533 gange
50 point
Dato : 05-10-07 17:08

Kender nogen af jer bibliotekernes måde at rubricere bøgerne på ?
Hvis f.eks. en forfatter skriver en roman om en kvinde ved navn Rigmor, kan man så finde den under rim-ordbøger ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-10-07 17:11

Nej du vil finde Rigmor under skønlitteratur, også selv om hun er grim

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 60 point
Dato : 05-10-07 17:12

Ja det var en god vittighed

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-10-07 17:15

Det kommer da an på i hvilken kategori bogen om "Rigmor" er skrevet.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-10-07 17:23

Under vittigheder tilsyneladende.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 05-10-07 17:30

jeg gætter på under "økonomi"

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 05-10-07 17:31

rimordbøger er vist under "krimi"

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-10-07 17:33

Citat
Nej du vil finde Rigmor under skønlitteratur, også selv om hun er grim

nej du fil finde rigmor under skønlitteratur - også selvom hun er FATTIG - leder du efter grim finder du også det under skønlitteratur + børnelitteratur (eventyr)

seriøst - slår du rigmor op på deres computer skal du såmænd nok finde frem til alt der har med navnet at gøre

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-10-07 17:39

Citat
Hvis f.eks. en forfatter skriver en roman om en kvinde ved navn Rigmor, kan man så finde den under rim-ordbøger ?

Nej .....

Jeg tror du tager "gas" på brugerne. ....

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 05-10-07 17:45

Gas er en luftart og umulig at "tage", man kan i nogen særlige tilfælde trække den.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-10-07 17:49

jomfruane

Citat
1. en udtalelse som er fjernt fra sandheden, tage gas på ng drille el. narre nogen

fra Nudansk Leksikon

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-10-07 17:55

Og alt efter hvad Rigmor beskæftiger sig med, kan hun også være under

Faglitteratur

Er hun musiker er hun i en katagori for sig, en der desværre bliver udlånt alt for sjældent

Godkendelse af svar
Fra : Sønder

Dato : 05-10-07 19:22

Tak for svaret Teil. Det er rart at høre en sådan bemærkning. I mange år var det moderne at sige: "nej hvor var den dårlig" når man syntes en vits var god.
PS det glæder mig også at ans vist har fattet den

Tak for alle gode input
sønder

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-10-07 19:22

Rigmor findes i fagliteraturen under arveret.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-10-07 19:56

Velbekomme og god veekend