/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Godfather 1
Fra : tadeo
Vist : 505 gange
50 point
Dato : 05-10-07 15:58

Når man kigger efter DVD film som nævnt i mit spørgsmål.

Jeg har en optagelse på min HDD optager, den varer 259 minnuter,
ser man på de DVD der sælges, er tiden 168 minnuter, der mangler nogle sekvenser,
hvad er årsagen?

tadeo

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 05-10-07 16:05

Sorry, glemte at tilføje, at nævnte Godfather er sendt på TV 2 2006 sent på året.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-10-07 16:13

Biografudgaven er ikke i samme længde som den udgave, der bliver vist på TV.
Hvem gider også at sidde i en biograf i 259 min.
Den udgave, der bliver vist på TV er en "serie"

Det samme med den danske film Kongekabalen, da den blev vist i TV, blev der også vist mere end i biografudgaven.

Der er en optagelse til dem, der går i biografen og dem, der venter på den bliver vist i TV.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 05-10-07 16:22

Jeg giver dig ret, fordelen ved egen optagelse er så, at man får vist hele original udgaven,
jeg går nu ikke længere i Biffen, det er nemmere med en stor skærm hjemme 40 ",
så har man mulighed for at holde pause.

Men det var egentlig ikke det mit spørgsmål handlede om i !!!

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 05-10-07 16:30

En yderlige tilføjelse, er det så Biograf udgaven man sælger?

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 60 point
Dato : 05-10-07 16:35

Citat
hvad er årsagen?

Når filmen bliver optaget, så bliver den klippet sammen, så der er en biografudgave samt en TV-udgave.

Det er før optagelserne går i gang bestemt om det alene skal være en biografilm eller om det også skal være en serie i TV.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-10-07 16:40

For det meste er det biografudgaven, der bliver solgt.

Men det kan også være muligt at købe "serien"

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 05-10-07 16:41

Det er synd for filmen, der kommer nogle sekvenser der går tilbage i tiden,
men det er så forklaringen, jeg er glad for jeg har den udgave der er beregnet for hjemmebiograffen, men alligevel!

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 05-10-07 16:48

Der udbydes fra mange distributører DVD skiver, nogle er billige, andre koster meget mere,
det er godt nok en udvidelse af mit spørgsmål, jeg håber det går?

Kvalliteten hvad med den?

Jeg mangler Godfather 2, derfor.

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 05-10-07 21:18

Godfather varer iflg. imdb.com 175 min. Er du sikker på, ikke at have fået noget mere med af efterfølgende udsendelser?

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 06-10-07 07:31

Nej der er ikke optaget andet en filmen, den varer som sagt 259 min.

Er glad for jeg har den fulde længde fra TV 2.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 06-10-07 08:53

Sorry, det er 2 timer og 59 min.

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 06-10-07 11:35

Det stemmer udmærket overens med 2t 55 min fra IMBD.com egentlig. Min version på DVD varer 2t 48min

Godkendelse af svar
Fra : tadeo

Dato : 07-10-07 06:11

Tak for svaret ans.
Så blev jeg så meget klogere, jeg vil nok købe alle 3 udgaver,
det bliver så interessant at se, om der mangler nogle sekvenser på Godfather 1

Mvh.
tadeo