/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
zoomniveau
Fra : PrivateDK
Vist : 1771 gange
100 point
Dato : 04-10-07 18:16

Når man har installeret den nyere internet explorer, kan man nederst i højre hjørne finde et felt der hedder "skift zoomniveau". Den er pludselig begyndt at skifte af sig selv en gang i mellem. Det er meget irreterende. Den zoomer altid ud så skærmen bliver mindre, lige som den prøver på at tilpasse internet siden. Er det nogen der ved hvor man kan slå det fra, lige som man kan bestemme om den skal tilpasse et billede der vises på nettet.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-10-07 19:04

Hmm.. jeg bruger IE ver. 7.0.5730.11 ..og ser INGEN "skift zoomniveau" nogen steder ???

..til jeg fandt dette:
Citat
Nulstil tekststørrelse og zoom
Som standard nulstilles ændringer af zoom, hver gang du åbner Internet Explorer eller et nyt faneblad. Omvendt bibeholdes en ændring af tekststørrelsen. Begge dele kan ændres.

Rul ned til Tilgængelighed. Vil du nulstille tekststørrelsen til mellem, hver gang du åbner Internet Explorer eller en ny fane, skal du sætte flueben ud for Nulstil tekst til mellem for nye vinduer og faner. Vil du undgå en nulstilling af zoom, skal du fjerne fluebenet ud for Nulstil zoomniveau til 100% for nye vinduer og faner.

Kilde: http://kimludvigsen.dk/tips-internet-ie7-trin-indstillinger.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-10-07 23:03

Hej Molo Du er nu kvik men ka ikke la være med at slå et slag for Awant browser som jeg altid bruger den regnes som en af de hurtigste har jeg læst og føler også selv den har også gemme elle forstørre-formindske i et ganske lille markørvindue så snart man peger på et billede og alle mulige andre gode brugbare ting og så er den jo også gratis
Mvh Suno

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-10-07 17:12

Sunowich ->

Citat
Hej Molo Du er nu kvik...

TAAARK..

..men 'motoren' i Avant browseren bygger nu stadig på IE (..hvor tit ska' jeg si' det? )

..præcis som 'motoren' i Netscape Navigator ( http://browser.netscape.com/ ) ..bygger på Mozilla's:

http://mozilladanmark.dk/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-10-07 17:22

Avant benytter kun IE's sikkerhed indstillinger,så den er ikke mere
sikker end IE,resten er avant,men jeg nægter at leve uden Avantskidet bliver ikke federe.

Manse9933

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 05-10-07 18:50

Jeg må vist blive nød til at annullere mit spørgsmål. Jeg tror det er mit ellers så udemærkede trådløse Logitech tastatur der har fået nykker. Jeg har fundet ud af at det kun sker mens jeg skriver. Så det var slet ikke et browser problem, men var sket ligegyldigt hvilken browser jeg havde brugt.

Annuller spørgsmålet
Fra : PrivateDK

Dato : 05-10-07 18:50

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål