/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Oliefyr til Bil
Fra : scheidelin01
Vist : 3429 gange
200 point
Dato : 04-10-07 15:25

Jeg skal have installeret et oliefyr i min dieselbil. Ford Transit Connect. 1,8 TD
Den skal kun bruges til kabinen.

Jeg kan vælge mellem 5,2 KW Webasto med fjernbtj. Kr. 10500,- eller
Eberspächer D4W 4kW med fjrrnbtj. Kr. 11500,-

Det er begge Olie/Vand fyr

+ Moms Incl. Montering

Hvad skal jeg vælge og er prisen ok??

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-10-07 15:38

Eberspächer er et godt velrenomeret fabrikat.

Nu ved jeg ikke hvor stor din bil er, men 4kw vil være rigeligt til en almindelig personbilstørrelse.

Ofte virker den slags ved at opvarme kølevandet, som så varmer kabinen via bilens normale kabinevarmer. På den måde kan du næsten ikke undgå at få opvarmet motoren også. Og det er jo ikke så dårligt.

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 04-10-07 15:49

Hej de er lige gode og de varmer kølevandet så motoren bliver også varmt

mvh Mad-Nuser

Kommentar
Fra : geu

Dato : 04-10-07 16:04

Jeg har et i min person bil, det er et Webasto og det har kørt hver dag i nu 6 år. Men fik ny brænder for 2 år siden.
Så jeg ville vælge efter hvad man syntes lyder godt og pris.
Personlig så ville jeg gå efter pris.

Prisen lyder ok. ikke billig men fair.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 04-10-07 17:16

5,2 Kw varmer bilen op på på ca 80% af den tid en 4KW bruger.
Det værste ved et fyr er at det malker dit batteri, så jo mere varme det giver jo kortere tid trækker det strøm fra dit batteri, jeg ville vælge den på 5,2 Kw.
Har selv Eberspächer - det er faktisk ok, men en kold dag skal det køre meget længe inden bilen er varm....
mvh Ben

Kommentar
Fra : scheidelin01

Dato : 04-10-07 17:19

Hvad er det for en model du har?
Hvor koldt er koldt?
Hvor længe er længe?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-10-07 19:21

Vi har Webasto med fjernbetjening.
20 min. så er bilen varm.
Kører uden problemer

Kommentar
Fra : pjakobsen

Dato : 04-10-07 22:02

Vælg kun Eberspächer D4W 4kW med fjrrnbtj. Kr. 11500,-

Har brugt det i HELE Norden og er SUPER

Per

Kommentar
Fra : Kennethholmer

Dato : 04-10-07 22:07

Jeg ville vælge det store fyr. Eberspaecher foreskriver 5KW til motorer over 2,0 liter. Men da din bil har en stor kabine skal du tage det store fyr. Ang. prisen. Det er en meget normal pris. Hverken dyr eller billig. Held og lykke med fyret.

Kommentar
Fra : Kennethholmer

Dato : 04-10-07 22:09

Forøvrigt hvad med et luftfyr. Det er noget billigere hvis det kun er kabinen du vil have varmet op.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 05-10-07 17:23

Hovedværdien i bilvarmere ligger i, at motoren bliver opvarmet, da det mindsker slidet på denne, og til din bil ville jeg i forlængelse af Benjamin.Hansens argument absolut vælge det store fyr.

Annuller spørgsmålet
Fra : scheidelin01

Dato : 06-10-07 11:02

Jeg har ikke fået noget umiddelbart konkret og brugbar info..!!
Håbede på mere teknisk og prof. research