/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
id tags forsvinder
Fra : bss1
Vist : 475 gange
300 point
Dato : 04-10-07 15:12

Jeg synger i kor og har en cd med vores sange. Men de er i mp3-format. Jeg har Nero 6,etellerandet og det er lykkedes mig at lave en lyd-cd, som jeg kan afspille i bilen. Men id tags`er forsvundet, altså der står bare "track1" i stedet for lydklippets titel, fx "Alt_sopran_intro". Er der nogen der ved, hvordan jeg bibeholder titlerne?
Venlig hilsen Bodil

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-10-07 15:41

Det kan være du har filtreret dem fra ved brænderindstillingen. Det kan jo også være at din bilafspiller ikke kan vise dem.

Kommentar
Fra : bss1

Dato : 04-10-07 17:08

Hej transor,
Jeg kan ikke finde indstillinger i Nero, der handler om id-tags. Såhh.....

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 300 point
Dato : 04-10-07 21:33

Jeg tror ikke at det er alle brænderprogrammer som bibeholder titler (filenavn) og ID3 ved brænding.
Jeg har dog set et brænderprogram, som kan bevare filenavnet når det brændes over til en standard musik fil.
Men nyere cd afspillere til hjemmebrug og til bilen kan læse mp3 filer, så måske skal du bevare filerne i dette format.

Min nyeste bilradio æder både alm. cd'er og MP3, WMA og VAW, både på CD, memorykort og USB dongler.
Bl.a. MP3 formatet til bilen har den fordel, at du kan konsentrere dig 100% om kørslen, for der kan jo være ca. 14 timers musik på en cd.

Kommentar
Fra : bss1

Dato : 04-10-07 21:51

Hej severino.
"S" ja, sådan en spilemaskine ville jeg gerne ha`. Og det ville helt sikkert være det nemmeste, men.... du nævner et brænderprogram, men hvilket? Foruden Nero har jeg prøvet Cdburner xp pro.
Jeg vil nu gerne ha` løst problemet.

Kommentar
Fra : pjakobsen

Dato : 04-10-07 22:04

OMDØB - så er det klaret!

Per

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-10-07 22:07

Citat
OMDØB - så er det klaret!

Hvordan vil du omdøbe en brændt CD?

Kommentar
Fra : bss1

Dato : 04-10-07 22:11

He,He, ja godt spørgsmål.

Kommentar
Fra : pjakobsen

Dato : 04-10-07 22:24

Ved at brænde den om efter omdøbning - har i andre forslag?

Per

Godkendelse af svar
Fra : bss1

Dato : 04-10-07 22:38

Tak for svaret severino.
jeg tror jeg stopper her.
"S" Go´nat.