/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
PC'en bliver søvnig??
Fra : Petdreams
Vist : 752 gange
20 point
Dato : 04-10-07 04:11

Hej
Jeg er lige startet på kandu, og kaster mig med det samme ud i et for mig stort problem. Min computer bliver langsommere og langsommere i løbet af dagen, og det er næsten på klokkeslet hver dag, at det ender med at jeg er nød til at genstarte, og så fungerer det fint igen til næste aften. Jeg har på fornemmelsen det er internet explorer, der i løbet af dagen tager mere og mere cpu plads, p.g.a den ikke får smidt tidligere besøgte steder ud, eller noget i den stil, men ved det ikke. Det ender altid med en cpu der kører med timeglasset og ydeevnen er konstant på 100%...det er som regel internet explorer der står som synderen derinde, men det kan også være andre programmer. Er det andre programmer, og man stopper disse, overtager explorer som regel tjansen kort tid efter, og man er igen nød til at genstarte.

Nogle der ved hvad pokker det kan være, og hvordan man kan afhjælpe det? Jeg er ret sikker på det hverken er spyware, virus osv.

MVH
Kristian

Accepteret svar
Fra : Clausen

Modtaget 20 point
Dato : 04-10-07 07:09

Sandsynligvis er din PC fyldt med junk ellers trænger din registreringsdatabase til rensning.
Begge dele kan afhjælpes med CCleaner: http://www.ccleaner.com/
Det kan også være at den trænger til defragmentering. Måske har du ikke nok RAM. Prøv at sætte din virtuelle hukummelse op. Det kan også skyldes mange ting som jeg ikke lige kan remse op her.

Kommentar
Fra : zith

Dato : 04-10-07 07:56

du kan prøve at hente og kører Ad-aware, spybot seach and destroy og gå ind på hjemmeside: housecall.trendmicro.com og start en online scan der. og ellers som Clausen siger at prøve at defragmentere.

Hvilket styresystem har du og hvor stor cpu og ram??

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-10-07 09:13

Defragmentering kunne også hjælpe.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-10-07 09:14

Hvor meget free space har du på harddisken?

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 04-10-07 11:50

Her kan du hente gratis, sikre og gode programmer til en eventuel rensning af din PC.

http://www.spywarefri.dk/downloads1.htm

og her kan de hjælpe dig hvis du mener du har "snavs" på PCén

http://www.spywarefri.dk/forum/

eller her

http://www.malwarecheck.dk/forum/viewforum.php?f=1&sid=e8c3f72f6cf03e8ffad976daa0d7f767

Begge steder skal du registrere dig.

Håber du får løst dit problem.

MVH chaufrat

Kommentar
Fra : Petdreams

Dato : 04-10-07 13:10

Hej

Tak for svarene.
Jeg testede med defragmentering for et stykke tid siden, og fik beskeden fra xp, at det ikke var nødvendig. Der er god plads på hard drivet. Styresystemet er xp, og jeg har 2 GB ram og 2600 mhz cpu. Jeg skiftede fra norton til pc-cillin for nylig, netop i tilfælde af den kunne finde noget på pc'en, som norton ikke kunne. Så jeg er lidt på bar bund. Prøver det med registreringsdatabasen, og ser om det hjælper.

MVH
Kristian

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-10-07 13:56
Kommentar
Fra : zith

Dato : 04-10-07 14:54

Kan det måske være at du har en form for antivirus skanner som starter på det tidspunkt eller lign???

Godkendelse af svar
Fra : Petdreams

Dato : 06-10-07 02:18

Tak for svaret Clausen. Den frøs godt nok igen i går, men der blev da ihvertfald fjernet noget skidt, så nu prøver jeg og ser.
MVH
Kristian

Kommentar
Fra : Clausen

Dato : 06-10-07 04:51

Takker for points. Din PC ser ja ud til at være kraftig nok. Hvis du ikke har for mange baggrundsprogrammer kørende (se under startprogrammer: Kør...msconfig og se under Start) og når du ellers har gjort alt det du skriver om og den stædigvæk fryser eller er ustabil eller langsom, kan det efter min mening kun skyldes fejl på systemet, siden XP ellers er kendt for at være et meget stabilt styresystem. Måske kom du til at slette en vigtig systemfil. Xp og ME plejer også at reparere sig selv, hvis den få lov at stå lidt i ro efter en genstart (PC-health).