/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Bogmærker i sidehoved i Word
Fra : meiland
Vist : 571 gange
250 point
Dato : 03-10-07 22:45

Hej Alle !

Jeg skal lave en brevskabelon, hvor jeg skal have skrevet en tekst i sidehovedet på side 1 og side 2. (Der er sektionsskift mellem disse sider).

Jeg ville bruge 2 bogmærker (side1 og side2) for at angive hvor teksten er, på samme måde som jeg angiver hvor modtagers navn og adresse skal står i dokumentet, men.... lige så nemt som min funktion kan finde bogmærket for modtagers navn, lige så svært har den ved at finde bogmærkerne side1 og side2.

Jeg bruger normalt denne funktion :
Selection.GoTo what:=wdGoToBookmark, Name:="Side 1"
Selection.Text = JournrTekst

Hvad skal jeg bruge af kode for at jeg kommer videre ??

Kommentar
Fra : KONG

Dato : 03-10-07 23:49
Kommentar
Fra : meiland

Dato : 04-10-07 17:03

Hej Kong !

Nej, desværre.

Jeg har oprettet bogmærkerne på den gænse måde, men når jeg skal lave et nyt brev med skabelonen, får jeg en formular frem, hvor jeg indtager navn osv. På den OK-knap der ligger på formularen, er der skrevet en makro (VBA), som skal sætte teksterne fra formularen ind på de rigtige pladser i dokumentet.

Det fungerer fint, indtil jeg når til den tekst der skal stå i brevhovedet......

Annuller spørgsmålet
Fra : meiland

Dato : 10-10-07 00:11

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Desuden har jeg fået svar fra anden side. Løsningen blev:

ActiveDocument.Bookmarks("Side1").range.text = JournrTekst

for at finde det første bogmærke.