/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Opgradering
Fra : kj
Vist : 495 gange
200 point
Dato : 03-10-07 12:00

Opgradering fra win 2000 proff. til XP proff, er der nogen problemer i henhold til existerende programmer, min win 2000 kører NTFS. Jeg netop købt en oem XP.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-10-07 12:12

OEM er så vidt jeg husker ikke til opgradering.
Det er en fordel at have den CD som fulgte med comp. (motherboard / utility) hvis du er nødt til at slette win 2000 først.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-10-07 12:27

Der er vi enige e.c, jeg opgraderede fra Windows 98SE til en oem Windows XP pro, det var en ny installation, det vil sige alt bliver slettet og skal installeres på ny

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 03-10-07 13:19

Prøv evt. at starte op normal win2K og læg cd i se så om du kan opgradere, eller det ike vil lade sig gøre, da OEM er til ren "ny" install - skulle for at være korrekt sælges med system eller ny hardisk - men nu ofte sælges med bare en mus, ellers er det at tage backup af dine dokumenter, mail og andre DATA filer som du skal bruge, alle programmer skal geninstalleres ved ny install.!!

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 200 point
Dato : 03-10-07 13:42

Der er ingen problemer ved opgradering fra et ældre OS til et nyere, selvom det er win2000

Godkendelse af svar
Fra : kj

Dato : 03-10-07 14:03

Tak for svaret peet49.
Jeg har netop læst anvisninger på Michrosoft's hjemmeside, og det skulle ikke give anledning til problemer.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-10-07 14:05

Citat
Jeg netop købt en oem XP
jeg forstår dette som en cd med en oem XP på, og så hedder det en ny installation, det er der ingen problemer med, men alle data og programmer slettes, og skal installeres på ny

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 03-10-07 14:08

Om det er retail eller OEM, er da lige meget, det er kun licensformen til forskel.