/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Paint Shop Pro
Fra : 1991
Vist : 446 gange
500 point
Dato : 03-10-07 11:32

Jeg har et ældgammel foto i grimme brune farver fra ca. 1940.
Jeg har scannet det og har rettet ridser m.m. med clone redskabet.
Baggrunden er mørk i kanterne så jeg ville gerne have den mulighed at kunne
ændre hele baggrunden i et hug med "malerbøtten" i stedet for at bruge clone.
Men kan jeg det ???

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 03-10-07 14:55

Ja hvis den har ens farve nu. Skal du bare markere den og vupti. Ellers skal du først markere og tage ud.

Kommentar
Fra : 1991

Dato : 03-10-07 18:06

bja2
Hvad mener du med at markere og tage ud ???
Farven i baggrunden er ikke ens

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-10-07 18:38

nå - nu har jeg overhovedet ingen grafikprogrammer installeret for tiden - men jeg forsøger om jeg kan hjælpe dig alligevel.

Hvis det kun er kanterne du skal have lysere så marker (stiplede linjer med værktøjet freehand) og vælg derefter lightning - så kan du gøre alt lysere

du kan også vælge på samme måde - sharpen

husk at gemme i et format du har let ved at konvertere

Kommentar
Fra : 1991

Dato : 06-10-07 09:56

Jeg ville være tilfreds hvis nogen kunne hjælpe mig med nedennævnte spørgsmål.
Jeg har aldrig fundet ud af hvordan jeg med "malerbøtten" kan finde den måde som jeg kan gøre baggrunden gennemsigtig på.
Altså en baggrund som jeg vil gøre gennemsigtig med "malerbøtten".
Jeg kan kun finde diverse farver og andet.

Annuller spørgsmålet
Fra : 1991

Dato : 06-10-07 10:36

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål