/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Hv. får han optagelserne ud?
Fra : kipumi
Vist : 559 gange
100 point
Dato : 02-10-07 18:25

Mens jeg har været på ferie, har min søn optaget nogle ting i TV for mig. De er optaget direkte på DVD-harddisk. Nu ville jeg gerne have skiven med det, men han kan ikke få det overspillet. Uanset om han bruger genskrivbar eller ikke, så kan den ikke finde ud af det. Hvad gør vi forkert? Det kan vel ikke være så vanskeligt?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-10-07 18:39

Du skal bruge et program, Nero eller et andet.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 02-10-07 20:10

Nææ, han skal se hvor lang optagelsen er, eller flere optagelser, så smider han en tom skive i, det kan være den kun vil anerkende DVD-R og ikke DVD+R (Måske)
Så vælger han den første optagelse(eller den eneste), og her vælges Dubbing
Så skal han vælge kvaliteten (EQ-SQ osv), sådan at optagelsen kan være på DVDèn (Eller at alle kan være der)
Så vælges ok og optagelsen overføres (Det tager normalt lige så lang tid som at se optagelsen)
På samme måde næste optagelse (kan han vælge at ligge mere på samme skive, hvis det kan være der i den kvalitet han vælger)(Vælg nu ikke for dårlig kvalitet)

Men det kan være han har gjort det hele rigtig, men nu kan skiven kun vises på harddiskoptageren, hvis den skal vises på en alm. DVD-afspiller, skal skiven lukkes (Og så kan der ikke lægges mere ind på den)
Skiven lukkes ved at gå ind og vælge disk, så han faktisk kan se den film der ligger på skiven. I en meny, (Setup) hvor der står finalize (Færdigør/luk skive), vælges det og efter et par min. er skiven færdig.
Det kan være menyen er lidt anderledes på din harddiskoptager!
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 02-10-07 22:19

hej Teil
De er optaget direkte på DVD-harddisk.
hvad vil du så med Nero

men ellers er det som Palle Hansen skriver

Mvh Mad-Nuser

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-10-07 22:58

Ja, selvfølgelig, jeg holder også med palle
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : kipumi

Dato : 03-10-07 08:46

Tak for svaret pallebhansen.
Jeg har sendt din forklaring videre til min søn. Jeg håber så, at han kan finde ud af det. Ellers er det jo heller ikke jordens undergang, at gå glip af et par afsnit af en engelsk kriminalserie