/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
organisations diagram
Fra : dk
Vist : 761 gange
300 point
Dato : 02-10-07 17:39

hvordan opretter man det i open Office 2,3 ??

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 02-10-07 17:52

- ihvertfald ikke i Windows...

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-10-07 19:00

Umiddelbart kan jeg ikke finde det. Men jeg lave lige et i powerpoint - gemte og insatte som fil i Impress

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-10-07 19:11

Prøv lige:
Impress
indsæt > olé objekt > flere objekter
rul ned til MS organisationsdiagram
Om det er fordi jeg har win office kørende også ved jeg ikke, men det virker

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-10-07 19:13

Virker også i writer..............

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-10-07 19:27
Kommentar
Fra : dk

Dato : 02-10-07 20:58

MS organisationsdiagram er der ikke,
http://peecee.dk/?id=71052

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-10-07 21:18

rul lidt ned

Kommentar
Fra : dk

Dato : 03-10-07 00:36

desværre hjap det heller ikke..

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 300 point
Dato : 03-10-07 11:50

Det er fordi den hentede fra windows.
På min bærbare med ubuntu ville den ikke.
Men de kalder det routediagram:

Oprettelse af et rutediagram
For at oprette et rutediagram:
1.Vælg et værktøj fra værktøjslinjen Rutediagram på værktøjslinjen Tegning.
2.Træk en figur ind på dit dias.
3.Gentag de sidste trin for at tilføje flere figurer
4.Åbn værktøjslinjen Forbindelser på værktøjslinjen Tegning og vælg en forbindelseslinje.
5.Flyt markøren over kanten af en figur, så forbindelsesstederne vises.
6.Klik på et forbindelsessted, træk til et forbindelsessted på en anden figur og slip derefter.
7.Gentag de sidste trin for at tilføje flere forbindelser
Nu har du den basale disposition til dit rutediagram.
For at tilføje tekst til figurerne på dit rutediagram
Gør et af følgende:
Dobbeltklik på figuren og skriv eller indsæt din tekst.
Åbn den flydende værktøjslinje Tekst til Funktioner linje, vælg et tekstværktøj, og træk et tekstobjekt over figuren. Skriv eller indsæt din tekst i tekstobjektet.

http://peecee.dk/?id=71138

Det er lidt anderledes end i win - men der er styr på udseendet.

Godkendelse af svar
Fra : dk

Dato : 03-10-07 12:46

Tak for svaret e.c.
Sådan, men det er ikke et korrekt organisations diagram, men kan bruges.
(det laver ikke de rigtige forbindelser til kollega - overordende - underordnede - assistent, mv.)

det var lige til i office 2003, men office 2007 har af en eller anden grund også flyttet det til
powverpoint.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-10-07 14:21

Nej det er det ikke - men under hjælp "organisationsdiagram"..........fremkom den hjælpetekst.

Men det var pussigt at OpenOffice hentede direkte fra office 2000

Den rigtige funktion må kunne lade sig gøre i OpenOffice

I OO base ligger autonummerering også et andet sted/anden måde.