/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows 98
Fra : axelbjarne
Vist : 607 gange
100 point
Dato : 02-10-07 17:34

Det er ikke noget jeg gør i normalt, men en handicappet har spurgt om jeg gider se på hans computer....

Det drejer sig om Windows 98, som kører på en Compaq Deskpro 2000 6300MMX. Når den starter op kommer den med en fejlmelding om at den lukker Windows på grund af sikkerhed. Det er ikke til at regne ud, hvad det skyldes...men måske der er en tidligere erfaren bruger der kan komme med et tips.

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 02-10-07 17:47

- se at få den opdateret...

Axelbjarne, du skriver i din profil:
Citat
Har arbejdet med computere siden 1980, qua mit arbejde som grafiker - dog var det andre systemer end Windows. Jeg interesserer mig meget for det tekniske, der ligger bag computeren. Og om der er andre muligheder i det, end som beskrevet i manualerne fra Microsoft.

- du skal vist også opdateres...

Venlig hilsen fra en gammel håndsætter...

Kommentar
Fra : clou

Dato : 02-10-07 19:12

Kan du starte den i fejlsikret tilstand? Hvis du kan så prøv at køre en Scandisk (Fuldstændig), måske kan den rette fejlen!

Kør derefter en diskdefragmentering så der bliver ryddet op

Clou

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 02-10-07 19:18

Ja og slet alle cookies.
Ammitz

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-10-07 20:03

Og endelig kan du roligt rulle win 98 cd'en ind over (sig evt. nej til at gemme 50 Mb)
Alt forbliver intakt hvis du bare installerer oven i.

Accepteret svar
Fra : frostys

Modtaget 100 point
Dato : 02-10-07 22:05

Hvis du ikke kan installere win98 oven i sletter du win.com eller renamer denne og så tror pc ikke der er styresystem og du sætter ind i samme mappe, den beholder som e.c skriver alle drivere og opsætninger typisk vil der stå windows.000 slet så der kun står windows,

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 02-10-07 23:49

Tak for svaret frostys.

Nu har jeg noget at gå efter, så må jeg se om han har styrestystemet til computeren....han er mongul barn - 28 år men de forbliver som børn....jeg kunne egentlig godt lide at se udsendelsen om de 2 sportsfans...de er sjove...Det var Nick Horup der lavede den. Jeg kender ikke Martin her så godt, men jeg kender hans far og mor. Hans far Frede er noget af en vittig hund. Han har været postbud i 20 år, jeg elsker det siger han, for vi får jo ingen løn....

Hilsen
Axel