/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
klassiske blandingsbatterier
Fra : lilleli
Vist : 4087 gange
200 point
Dato : 02-10-07 12:22

Vi er i gnag med at finde de lægge hånd på de sidste detaljer i vort nye badeværelse.. Bor i en gammel villa fra ca 1910-20 og holder derfor stilen meget traditionelt og gammeldags. Men ak jeg synes der er et meget lille udbud af blandingsbatterier - der er rigtigt gennemførte. Har set tradition serien fra damixa men den ødelægges af termostater mv. som er alt for moderne - har også set på hans grohe montreux serien og den er meget flot - men også meget meget dyr at købe herhjemme( hvorfor skal vi betale så meget mere i danmark...????)
Faldt for nogen tid over en meget flot serie på nettet( engelsk) som kan købes i Tyskland:
http://de.hudsonreed.com/buy_taps/hr/d_a3091am312/de_uts/de_sh07.html
Her har de alt og det er meget flot forarbejdet og gennemført i stil. Men er der nogen der kender produkterne - og eller nogen der har set noget lignende herhjemme - for så vil jeg meget meget glad.... Nu hvor alt andet er så flot og holdt i den rigtige stil vil det være fantastisk at få de sidste detaljer til også at passe.... PFT LILLELI

Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-10-07 12:48

stilen 1910 er slet ikke blandingsbatteri, men kun en koldtvandshane.
Senere kom også en separat varmtvandshane til.

De første primitive blandingsbatterier- der bare var et fælles udløb- kom førts til i tresserne.

Termostathaner er nyere.

Da du næppe vil nøjes med en koldtvandshane, kan du ligesågodt sætte et termostatblandingsbatteri op. Det er lige så lidt originalt, som det pastice du søger.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 02-10-07 13:21

Kenner ikke produktet, men køb dem hvis du synes de passer i stilen til det du er ved at lave og hvis den/de også er billige så har du jo ikke mistet så meget hvis det ikke lever op til forventningerne.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-10-07 14:18

Det er altid godt at kunne købe reservedele til vandarmaturer.
http://www.billigvvs.dk/Badevaerelse/Armatur_pakker/Damixa/d814bd503ac68ffa6c220aa37d478a77.html
Til Damixa kan du få reservedele i lang tid.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-10-07 15:54

Jeg har prøvet at skulle købe reservedel til en Damixa termostatblander til brusebad.

Det var ikke lige på lager men fandtes i kataloget, og kunne skaffes. Det var ellers en velassorteret vvs forhandler.
Men naturligt nok , da et reperationssæt viste sig at være dyrere end et kompled nyt tilsvarende blandingsbatteri fra samme fabrik.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-10-07 16:33

Damixa reservedelspriser er lidt forkellige.
Det kommer lidt an på hvor meget forhandleren vil tjæne og om de hellere vil sælge et nyt armatur.
XL tømmerhandel / byggemarked er normalt ikke så dyre med Damixa reservedele.
Jeg er tilfreds med alle mine armaturer fra Damixa (4 stk)

Kommentar
Fra : lilleli

Dato : 03-10-07 09:24

Nu er jeg godt klar over at der ikke fandtes moderne blandingsbatterier i 1910 - det jeg er ude efter er noget, der ikke ser topmoderne ud - men er mere klassisk i stilen - Og som jeg også skriver har jeg set Damixas serie - men jeg kan ikke lide dem - ikke fordi der er termostat på - men det er udformningen af termostaten-men jeg tror ikke du har checket den ud - så ville du kunne se hvorfor -

DET jeg er ude efter -er nogle der eventuelt har kendskab og erfarring med Hudson Reeds produkter - eller som ved om andre serier der måske har samme stil....

På forhånd TAK

Accepteret svar
Fra : anders_bak

Modtaget 100 point
Dato : 11-10-07 09:35

Prøv at kige her www.genbyg.dk .Da det er genbrugsmaterialer de forhandler svinger der naturligvis hvad men kan finde hos dem, men man kan ofte finde mange ældre ting der eller ikke er i handlen mere (ikke kun til badeværelset, men generelt til gamle huse)

Godkendelse af svar
Fra : lilleli

Dato : 11-10-07 09:57

Vi har besluttet os for at prøve hudson reeds produkter - efter at have set adskillige anbefalinger på tyske og engelske hjemmesider... så anders får pointene ... helt vild fed hjemmeside - som absolut er brugbare for os... Tak for svaret anders_bak.