/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Et godt scannerprogram, gerne
Fra : flemse123
Vist : 592 gange
100 point
Dato : 02-10-07 11:49

Hejsa!
Jeg har lige anskaffet mig en OKI B2500MFP, laserprinter med scanner og kopifunktion.
Der medfulgte en cd-er med scannersoftware.
Uheldigvis er den i stykker, så jeg kan ikke scanne dokumenter.
Findes der et godt program, der kan "overtage" scanneren?
Enten shareware eller købeprogram.
Gerne så den scannes i PDF-fil.
Jeg har windows xp home, SP2.
mvh
Flemse

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 02-10-07 12:00

Hvis du har word eller photoshop kan de scanne...

se lige hvad du ellers har af programmer du kan bruge.

For at lave PDF skal du bare have en PDF printer.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 110 point
Dato : 02-10-07 12:12

Citat
Gerne så den scannes i PDF-fil
store krav du stiller, det kan vist ikke lade sig gøre, men du kan gemme det scannede billede som PDF, hvis du scanner fra et program som har den funktion, for eksempel OpenOffice
Du mangler en scanner driver til din OKI scanner, uanset hvilket program du vil bruge, så skal du have denne driver, prøv at henvende dig til OKI: http://www.oki.dk/fcgi-bin/public.fcgi?pid=78&cid=117 de har ikke en driver liggende til fri download, men vil måske gerne sende en til dig

Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-10-07 12:55

adobe acrobat har en meget god scannerfunktion, og den giver naturligvis pdf filer.

Det skal være det rigtige acrobat program. Ikke den gratis reader.

Hvad er der i vejen med den cd ???

Jeg har kunnet reparere flere så de kan læses. Kun hvis den er knækket er det helt håbløst.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-10-07 12:57

Citat
Der medfulgte en cd-er med scannersoftware.

Det er som regel alligevel 2.rangs (udgået) sofytware......

ALLE dine programmer hvor du har behov for at hente noget fra din scanner - kan SELV klare dette...

Så det har den fordel at du IKKE først skal igennem et "scanner"program for derefter at eksportere det til dit program.....

Så det skal du egentlig kun være glad for....

Det du skal gøre er selvfølgelig at sørge for drivere til printeren/scanneren er i orden...

De kan hentes på hjemmesiden for printeren....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-10-07 13:00

Citat
De kan hentes på hjemmesiden for printeren..
det kan de så ikke hos OKI

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-10-07 13:00

Hvis det er for at scanne tekst (så du kan rette i det) skal du alligevel ud og investere i et ORDENTLIGT OCR-program.....

De "billige" er alligevel ikke noget værd

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-10-07 13:01

Citat
det kan de så ikke hos OKI

OK...

Det har jeg så ikke tjekket.....

Men de kan findes ved at lede lidt

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 02-10-07 13:11

den er ny, ergo er der garanti...

Kommentar
Fra : flemse123

Dato : 02-10-07 13:35

Foreløbig tak til alle. Jeg har skrevet til support OKI og bedt om en ny cd eller mulighed for at downloade cd-en. Ganske rigtig garanti stadig. Købt i Metro, Kolding, men hvorfor ikke lige så godt gå til hovedet . Før kommer jeg ikke meget videre. En tyrkfejl mht pdf-filen. Selvfølgelig kan man ikke scanne en fil . Ang.muligheden for at reparere den corrupte fil: How to do?. Er off-line et par timer.

Kommentar
Fra : flemse123

Dato : 02-10-07 13:39

Tingene går stærkt lige nu! Har lige modtaget en meddelelse fra OKI at de sender en ny cd. Så jeg venter til i morgen og ser hvad der så sker. Foreløbig tak. Men modtager gerne yderligere kommentarer med taknemmelighed

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-10-07 14:29

Og så tager du lige din scanner / printer fra comp.
Genstart
og genstart > installer den CD der kommer.
Genstart
Sæt din scanner (jeg går ud fra at det er USB)
Hvis den søger efter driver, så lad den pege på din CD

Godkendelse af svar
Fra : flemse123

Dato : 07-10-07 16:36

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-10-07 17:00

Selv tak fik du scannet noget ?