/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Det larmer helt vildt...
Fra : Laika_pigen
Vist : 2034 gange
297 point
Dato : 01-10-07 23:50

Min AEG 16820 Vaske/Tørre maskine, larmer FULDSTÆNDIG vandvittigt meget når den slynger!
Den står på et Terasso gulv på badeværelset.

Jeg har mærket på trumlen om den sidder for "løs" men syntes ikke det virker til at være problemet.
Den står også i vatter så heller ikke der den er gal.

Håber en måske kan give mig en idé til hvad det er inden jeg ringer til forhandleren.

Maskinen er KUN 5 Måneder gammel.

VH Laika_Pigen.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-10-07 00:07

Jamen rolig nu......du har reklamationsret og måske også garanti på maskinen, så det er da bare fat i forhandleren som så skal sende en montør ud og se på maskinen.
Ikke noget du selv skal begynde at rode med.

Men alligevel:

Har den larmet så meget hele tiden eller er det noget den er begyndt med.

Larmer den kun eller ryster maskinen også når den slynger.

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 02-10-07 00:11

Jeg tegnede udvidet forsikring på maskinen da jeg købte den, den det ikke bare er en maksine til 2500kr. Så det med garanti er ikke noget problem.

Jeg syntes ikke den har larmet så meget da jeg købte den. Men den ryster ikke. Jeg har hørt at man kan få sådanne gummie "fødder" til den for at minske lidt af støjen? Er det noget nogen har hørt om?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 02-10-07 00:39

Øhh der sidder nogle transportskruer der skal skrues ud for du bruger maskinen.Er de fjernet ??
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 02-10-07 00:45

Ja alle 4 stk. fik dem til at levere og montere fra forhandleren. Og de kørte den første vask også. Så det er ikke dem som sidder der stadigvæk.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-10-07 01:07

Hvis gulvet er en smule skæv, og maskinen har flyttet sig 1 cm, så skal den skubbes på plads eller have justeret et ben under bunden, ved at dreje det.
Du mærker det ved at vippe over 2 tværgående ben. Og sender du bud, og det er problemet, så koster det kassen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : kultx

Dato : 02-10-07 03:58

Jeg tror gummi måtte er svaret. Det er rigtigt at hvis gulvet er lidt skævt, så kan den hoppe, så prøv at se om den støtter nogen lunde lige meget på hvert ben eller om et af benene ikke har nogen belastning.

Hvis det er underlaget der er problemet så undre det mig den ikke hopper. Start med at lægge noget gulvtæppe under støtterne. Så kan du hurtig høre om det tager lyden, før du køber en rigtig måtte.

Hvordan stod maskinen før? Du skriver godt nok den er 5 mdr gammel, men jeg kan ikke lade være med at tænke på at har den stået under et bord, om transport beslagne er blevet fjernet. Din vaskemaskine er jo en dyrere model og hvis den har stået i spænd under et bord og i den super kvalitet den er, så er det ikke sikkert at man har kunne høre at trumlen sidder fast.

Din maskine vejer 81kg, så har den stået på et "blødt" gulv før at det kunne tage vibrationerne fra de sølle 5-7kg vasketøj.

Håber det er det med de transport ophæng der ikke er løsnet

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 02-10-07 08:16

Godmorgen.

<Kultx

Maskinen har stået på badeværelset fra den dag vi købte den, den har aldrig været flyttet ud af stedet, og der er ikke noget som står til hindring for den. Ingen bordplade eller andet. Den står 5-7 cm fra vores badekar.

Og det med transport beslagne de er blevet fjernet, det gjorde montøren dengang.

Ja det er jo ikke en helt billig maskine, men den er super og jeg er rigtig glad for den.

VH Laika_Pigen.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 02-10-07 08:48

Har du kontroleret on der sidder noget i klemme i tromlen eks. bøjlebh eller lignende der ved slygning bliver slynget ud og rammer varnelegmet.
Hvis du er sikker på at der ikke er noget i klemme i tromlen og maskinen står i vatter og ikke kan rokkes, kan det kun være en fejl i maskinen, så ring til montøren, når den er så ny.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 02-10-07 09:00

Det kunne være at en af støddæmperne er ved at løsne sig/falde af, eller måske defekt på anden vis, men da du har garanti, skal du naturligvis ikke selv begynde at reparere på den.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 02-10-07 09:14

Jeg vil mene at du skal rense din si eller filter, det plejer at sidde i bunden foran, se i instruktionsbogen.
Er den ikke ren betyde det at ikke alt vand når at komme ud før den begynder at centrifugere og så har vi netop det problem som du beskriver.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-10-07 09:43

Står den godt fast på alle 4 ben så du ikke kan vippe den (fra hjørne mod hjørne)

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 02-10-07 16:23

1 så den skal stå i vatter gør den det ?

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 02-10-07 18:54

1. Ja den står i vatter.
2. Jeg vasker ikke bøjle bh'er i maskinen.
3. Filteret/sien er renset, der var intet der i.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-10-07 19:14

Det er vigtigere at den også træder lige meget på alle 4 fødder................

Citat
Står den godt fast på alle 4 ben så du ikke kan vippe den (fra hjørne mod hjørne)

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 02-10-07 19:33

Ja den kan ikke rokke fra hjørne til hjørne.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-10-07 19:35

Ok
Hvis der er for lidt tøj i som ikke vil fordele sig kan den larme.

Accepteret svar
Fra : Hejdu58

Modtaget 297 point
Dato : 02-10-07 21:32

Hej Laika_pigen

Citat
Min AEG 16820 Vaske/Tørre maskine, larmer FULDSTÆNDIG vandvittigt meget når den slynger!
Den står på et Terasso gulv på badeværelset. Jeg har mærket på trumlen om den sidder for "løs" men syntes ikke det virker til at være problemet.
Den står også i vatter så heller ikke der den er gal.
1. Ja den står i vatter.
2. Jeg vasker ikke bøjle bh'er i maskinen.
3. Filteret/sien er renset, der var intet der i.

STAKKELS DIG du har da snart prøvet alt, nu skal vi have fundet ud af hvad der er galt med din maskine .
Her er de sidste ting du skal gøre, for måske at finde fejlen, hvis du ikke finder den nu" ER DER KUN MONTØREN TILBAGE" der er jo garnti på den.

1. Sluk for strømmen til maskinen, pil bagpladen af, kontroler om remskiven sidder løs eller er revnet, ryk i remskiven/hjulet op & ned, frem & tilbage, højre & venstre og lyt til om der er noget der går i mod karet, tag en lygte, lys & se /tjek om der er noget der er løs/ser mistænkeligt ud, har fået slagmærker, hvis der ikke er noget her så til 2.
2. Tænd maskinen, uden tøj lad den slynge på lav hastighed og lyt, lys og se ind i maskinen om du kan lokaliser fejlen, hvis intet så 3.
3. gentag 2. men med høj hastighed, hvis intet så er der kun montøren.

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 02-10-07 21:49

Ej nu bliver jeg Kommer ud for at skal tjekke det som du skriver Hejdu58 får flyttet maskinen ud fra væggen af så kan jeg se at det er en make-up glas flaske som er faldet ned bag maskinen og har så siddet i spænd der omme. Grunden til jeg ikke ha savnet den flaske var et den var tom og skulle smides ud. DOH!

Ihhhh så meget døj og besvær for sådan en skide flaske.

Hilsen Laika_Pigen.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 02-10-07 21:55

HEj Laika_Pigen. Det glæder mig at dit problem nu er løst, men jeg fig helt mavekrampe af grin, da jeg læste det

Godkendelse af svar
Fra : Laika_pigen

Dato : 02-10-07 21:59

Haha jeg griner squ selv over det endnu. At jeg egentlig ikke har stjekker fra start af om der skulle være noget bag den f.eks er da til at grine af. *LOL*

Men 1000tak for venligheden og lige lidt ekstra til dig og 5 *

VH Laika_Pigen.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-10-07 22:10

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 02-10-07 22:19

Ja der er mange der griner nu

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-10-07 22:15

Os mig hi hi