/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Ethernet Controller Driver
Fra : Errebo
Vist : 11546 gange
120 point
Dato : 01-10-07 17:38

Heey Derude...

Jeg mangler en driver til ethernet controller - Har prøvet og hente nogle, men virker ikke!

Ret mig, hvis jeg tager fejl, men når jeg har hentet disse driver og installeret dem, så skal jeg vel bare tilføje hardware: Ethernet Controller?

Det er i hvert fald hvad jeg har gjort, men den kan intet finde og ja den er aktiveret i BIOS'en...

Hjælp!!! Og tak for alle oplysninger, jo flere jo bedre!

Mvh Thomas

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-10-07 18:35

Er det en indbygget Ethernet Controller - så skal du lige sætte CD til motherboard / utility i og installere.
Sidder den i et slot så skal du også installere den fra CD.

Med dette lille program kan du se hvad det er for et netkort, så du kan finde det rigtige.

h-klik på denne comp > egenskaber > hardware > enhedshåndtering > find dit net kort >
h-klik på netkortet > egenskaber > driver > opdater driver > find din hentede driver.

Kommentar
Fra : Errebo

Dato : 01-10-07 19:11

Indbygget, men hvad hvis jeg ikke har CD'en til motherboard / utility? (Og heller ikke sikkerhedskopi)

Resten har jeg styr på, men kan ikke gå på nettet og finde driver'en, da det netop er driver til "ethernet controller", som mangler for, at jeg kan gå på nettet! Og kan ikke finde den andre steder...

Hvordan finder jeg præcis ud af, hvilken ethernet controller version jeg mangler?

Har prøvet og gå i enhedshåndteringen og opdatere driver, samt forsøge og geninstallere driver'en! (Jeg bruger forresten XP)

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-10-07 19:21

Jeg glemte lige et link til det lille program som du kan bruge til at se hvad di comp indeholder.
http://majorgeeks.com/download.php?det=4181

Kommentar
Fra : Errebo

Dato : 01-10-07 19:30

Okay... Fint lille program...!

Har prøvet og checke hvilket Ethernet Controller version jeg har og der står følgende:

Ethernet-controller [NoDB]

Hvad det så end betyder?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-10-07 19:31

klik på et af de amerikanske flag og vent lidt - vælg gem (evt. på skrivebordet)

Kommentar
Fra : Errebo

Dato : 01-10-07 19:35

Fandt lige lidt mere - Ved dog ikke om det kan bruge til og finde frem til version!

Device ID
Subsystem ID
Enhedsklasse - 0200 (Ethernet Controller)

Er de til nogen nyttig hjælp???

Kommentar
Fra : Errebo

Dato : 01-10-07 19:37

Kommentar
Fra : e.c
klik på et af de amerikanske flag og vent lidt - vælg gem (evt. på skrivebordet)

Øhh, er det ikke, når jeg installeret programmet? Det er installeret og fungere fint, men kan vist ikke helt finde den præcise version! ( Skriver bare, hvis jeg tar fejl )

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-10-07 19:37

Mit netkort ser sådan ud:

Enheds Beskrivelse   Type Realtek RTL8139 PCI Fast Ethernet Adapter [A/B/C]   PCI

Kommentar
Fra : Errebo

Dato : 01-10-07 19:42

Ja, hvis jeg bruger programmet på denne computere får jeg den her enheds beskrivelse:

SiS 900 Fast Ethernet Adapter PCI

Det skriver den bare ikke ved min "Nettet-Fungere-Ej... Computer", altså den anden computer med problemet!

Har prøvet i 2 dage snart og er ved og blive grå-håret, griner!

Kommentar
Fra : Bulldog

Dato : 01-10-07 19:52

Med den tid du har brugt ville det være nemmere at købe et nyt netkort til ca. 50 kr. incl. driver

Kommentar
Fra : Errebo

Dato : 01-10-07 19:53

Griner... Koster de ikke mere?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-10-07 19:57

Tja - så er det netkort måske i udu - og trænger måske til at skiftes ud.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-10-07 20:00
Kommentar
Fra : Errebo

Dato : 01-10-07 20:02

Hehe... Problemet er ikke netkortet, da det virker, men mangler driveren!

Skiftede det nye vista ud med XP og derefter fungere explorer ikke mere, da driveren til Ethernet Controller ikke var installeret og kan bare ikke finde den, så muligvis nyt netværks kort kan gøre forskellen, når jeg nu ikke kan finde den "forbandede" driver, hehe..

Vil bare stadig helst have fundet den korrekt driver...

(Acer Computer og intet er udskiftet)

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-10-07 20:06

Acer Computer ................. Acer - hvad mere

Kommentar
Fra : Errebo

Dato : 01-10-07 20:18

Acer Aspire T671

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 120 point
Dato : 01-10-07 20:37
Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-10-07 20:42

Men jeg kan ikke finde noget om et netkort.

Er det ikke et der er sat ind.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 01-10-07 21:17

har du ikke en recovery CD ;(

ftp://ftp.work.acer-euro.com/desktop/aspire_t671/vista/Drivers/

Her burde være en driver men det er der ikke, du må prøve at ringe til acer danmark og høre

Denmark 38 48 73 42

Kommentar
Fra : Errebo

Dato : 01-10-07 21:32

Hejsa igen og tak for de mange svar!

Jeg prøver og ringe til Acer Danmark, hvis dette ikke hæljper, så må jeg jo bare ud og investere i et nyt netværk's kort...!

Points kan desværre ikke deles, så vil lade dem gå til E.C. - Da han har forsøgt og hjælpe hele aften, og tak til resten af jer for jeres svar!

Godkendelse af svar
Fra : Errebo

Dato : 01-10-07 21:33

Tak for svaret e.c.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-10-07 21:35

Ok - held og lykke.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 01-10-07 21:38

Helt i orden han har heller ikke så mange point

Håber du finder ud af det.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-10-07 21:48

Nemlig ocorner - og slet ikke så mange point som min anden profil Emesen.