/ Forside/ Interesser / Dyr / Gnavere / Spørgsmål
10  sofus.dk 275
degu
Fra : 0alfen0
Vist : 792 gange
50 point
Dato : 01-10-07 11:43

hej, jeg har to degu'er en han og en hun, jeg tror at min hun er med unger og venter bare på at de kommer, men inden da vil jeg gerne være sikker på om hannen kan finde på at gøre ungerne noget??? jeg håber at der er nogen der kan hjælpe

hilsen
alf

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 01-10-07 14:48
Accepteret svar
Fra : Søsser

Modtaget 50 point
Dato : 01-10-07 21:26

Hej
Jeg har selv fået to dejlige kuld unger med min hun, og faren var så sød ved ungerne. Han er en del af deres opvækst hvor han både varmer og leger med ungerne. Deguer skulle kunne leve sammen også når hunnen har unger, jeg har endnu ikke hørt om, at det var nødvendigt at fjerne hannen.

Mvh Søsser

Godkendelse af svar
Fra : 0alfen0

Dato : 02-10-07 12:31

Tak for svaret Søsser. jeg prøver at lade ham være hos dem, kan jo altid tage ham fra hvis det bliver nødvendigt:)

Kommentar
Fra : Søsser

Dato : 02-10-07 17:55

Ja held og lykke med dem :) Er dejligt at se sin degufamilie samlet.

Kommentar
Fra : stwigs

Dato : 16-10-07 19:04

men husk at hannen kan gøre hunnen gravid indenfor de første 24 timer efter fødsel. der kommer hun menlig i løbetid igen, hvis de er sammen. men ellers er faren med til opdragelsen, og leger og putter med ungerne held og lykke!!

Kommentar
Fra : Søsser

Dato : 17-10-07 21:21

Ja det rigtigt :0) havde jeg næsten helt glemt må have et kuld mere for at opfriske hukommelsen ;D