/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Download hastighed/ Upload
Fra : hjerterum
Vist : 5493 gange
300 point
Dato : 30-09-07 16:56

ØØøøøøøøøøh jeg er lige ude i noget her jeg ikke har forstand på håber der sidder en der er kvik..
Jeg har lige været inde på TDC hjemmeside hvor jeg kunne tjekke min internethastighed der skrev den at min Download hastighed var 1766 kb/sek
og min Upload hastighed var 110 kb/sek hvad er forskellen på de to tal og hvad betydning har det på min pc når jeg går på nettet.... Grunden til at jeg spørger er at jeg er igang med at lave en hjemmesidde på nettet og pludselig de sidste to dage her har jeg mange problemer med at komme på den viser tit at denne side kan ikke vises og tingene er meget langtid om at blive uploded ...( tror jeg nok det hedder ) også almindelige sidder på netter er blevet meget trængt og langsomt og TDC mener ikke der er hos dem hvad kan det være er der noget i de tal jag har beskrevet der taler for at jeg har et problem... hvad kan jeg gøre.... HJÆLP

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-09-07 17:15

Citat
og TDC mener ikke der er hos dem

Hvilken hastighed betaler du for - det står på din regning.....

Kommentar
Fra : transor

Dato : 30-09-07 17:27

Når du kigger på andres hjemmesider eller din egen , når du tager post med store vedhæftede filer hjem, så er det mest download du bruger, og så er det downloadhastigheden , som betyder (næsten) alt.

Men hvis du skal placere noget på din hjemmeside , eller sende store filer til andre så er det upload hastigheden som er afgørende.

Download = du modtager noget via internettet til din computer.
Upload = du sender noget fra din computer til andre. Herunder også din hjemmeside hos udbyderen.

Da de fleste bruger langt mest download, er det der, de ønsker stor hastighed.

I virkeligheden kommer data i pakker , som der skal sendes kvittering for, eller anmodning om gentagelse, hvis data er fejlbehæftede. Det er ikke noget du skal spekulere på da computerens internetprogrammer klarer den side af sagen automatisk. Det betyder dog at data altid går begge veje, og man derfor ikke i praksis kan få en stor downloadhastighed uden en rimelig uploadhastighed. Her reklamerer nogen med noget, som i praksis ikke kan lade sig gøre.

Hvis det går meget trægt med din internetforbindelse, kan det have så mange grunde, som ikke er til at gætte på, før du giver lidt flere oplysninger. Hvad slags forbindelse har du ?.

Måske skal du se på antallet af gemte sider på din computer. Hvis det er meget stort kan det påvirke hastigheden, for computeren søger i dem, inden den tager en ny side ned. Egentlig er det vist for at det skulle være hurtigere, men med mange gemte sider, liller computerkraft og en hurtig forbindelse, kan det i praksis være lige modsat.
Du kan også - måske ubevist- have fået noget dumt installeret som snupper meget af din internetkapacitewt. Det kan være automatisk opgradering af styresystemet eller et andet stort progranm. Det behøver ikke nødvendigvis være virus eller sådan noget snavs. Det sidste er dog også en mulighed.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 310 point
Dato : 30-09-07 17:46

Jeg har haft nøjagtigt samme problem....forbindelsen var sgu meget langsommere end med et gammelt 56 K modem...........og til sidst kunne jeg slet ikke komme på nettet....troede også problemet kom fra TDC....men det gjorde det ikke:

Nu ved jeg ikke om du har mere end en computer koblet til, altså via en router.......det var routeren der var problemet her.........alt virkede upåklageligt da den blev koblet fra

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 30-09-07 17:51

læs om dine tal på denne side http://tdc.dk/popups/publish.php?id=6013

din forbindelse er testet il 2048/128

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-09-07 17:53

En lille fodnote:
Du kan teste din hastighed, ved hjælp af dette lille program, som ikke er "farvet" af udbyderens interesse - http://bredbaandsmaaleren.it-borger.dk/?show=download
Down- og Up- Load er vist forklaret

Kommentar
Fra : hjerterum

Dato : 30-09-07 18:46

Hej alle sammen tusinde tak for jeres svar i er godt nok hurtige... jeg har nu sidet og gennemlæst alle svarene..... og nået til svaret fra dova hvor han spørger om jeg har en anden pc på en router og ja jeg har mellem min og min datters pc en der hedder Netgear fra TDC nu har jeg prøvet at slukke for den og bare køre direktet til det modem jeg har fra TDC og HURAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA nu er der godt nok knald på igen ..... tusinde tak alle sammen...

Godkendelse af svar
Fra : hjerterum

Dato : 30-09-07 18:47

Tak for svaret dova du er skrap.....

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-09-07 18:56

Tak

Og så kommer fortsættelsen.........Tag strømmen helt fra routeren i mindst 3 minutter.......tænd for den igen og kig så efter: et eller andet sted på din router, er der sikkert en lille bitte knap hvor der står Reset (sådan en hvor du skal bruge spidsen af en kuglepen el.lign for at trykke på den)

Prøv det og kobl så routeren til igen.......så kommer den sikkert til at virke igen......det gjorde min