/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Fejlfinding af død PCer
Fra : 2100
Vist : 669 gange
50 point
Dato : 30-09-07 15:28

Min PCer som er lidt over et år gammel er nu gået helt død. Ved opstart viser den kun sort skærm og den røde diode lampe som blinker når computeren arbejder lyser konstant.

Jeg har prøvet at frakoble strømstikket for DVD drev og Hardisk, hvor den så skulle starte op i BIOS, men det gør den heller ikke.

Har også renset blæseren for alt støv vedr. CPUen.

Hvordan finder jeg ud af om det er CPUen eller bundkortet som er defekt. Eller er det måske en helt anden fejl som er opstået.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 30-09-07 15:39

kommer der ikke nogle bip lyde fra computeren ?

Hvis ikke så prøv at tage alle kort ud af din computer (ram, grafikkort m.m) kobbel alt fra så der kun er strøm til din bundkort og cpu.

Så skulle der gerne komme bip lyd hvis ikke, vil jeg tro det er din bundkort.

Hvis der kommer gå kom ram og grafikkort igen og se hvad der sker.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 30-09-07 16:09

enig det kan godt lyde som et bundkort eller dine ram.
Følg ocorners råd og prøv med en ting ad gangen, så viser fejlen sig nok

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 30-09-07 16:19

Er kommet så langt at det kun er CPUen eller Bundkortet som er defekt. Hvordan finder jeg ud af hvilket af disse to som er synderen.

PS: Der kommer ingen BIBlyde ved opstart.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 30-09-07 16:24

du kender vel ikke en der har en tilsvarende cpu eller i det mindste en dit bundkort understøtter. Så kan du montere den og se hvad der sker

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 30-09-07 16:30

Nej det har jeg ikke.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-09-07 16:47

F1 ?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 30-09-07 16:56

Når du sætter strømstikket til comp...................hvad sker der så.

hvad er der tilsluttet nu på comp.

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 30-09-07 17:05

Bundkortet hvor CPUen sidder, skulle derved gå direkte til BIOS men viser kun sort skærm.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 30-09-07 18:59

Når du sætter strømstikket til computeren og tænder for strømmen.
Så skal den lige summe et ½ sek.

Muligvis skal der lyse en lille bitte diodelampe på bundkortet

Har du taget alt fra absolut alt undtagen CPU
Og så prøvet at starte

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 30-09-07 19:27
Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 30-09-07 19:53

hvis du ikke har ram i skulle den gerne sige noget, er det onboard grafikkort du har ???

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 30-09-07 20:09

Ja det er med o/b grafikkort. Siger ingen lyd. Tror det er CPUen som er defekt

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 30-09-07 20:29

hvad hedder din bundkort ;)

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 30-09-07 20:32

Se: 30-09-07 19:27

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 30-09-07 20:33

ææ hvis det kun er lidt over en år siden du har købt der kan der jo være garanti på den i nu

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 30-09-07 20:43

kik lige her

http://www.komplett.dk/k/k.asp?action=custserv&topic=techhelp#noinput

Håber du kan bruge det til at teste men.

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 30-09-07 20:43

Ja ved dette og har også sendt dem en mail, men men som man ved kan det tage op til 5 - 6 måneder inden de gør noget ved dette og så virker det stadig ikke.

Det jeg vil vide er om det er CPUen som er stået af eller mit bundkort så jeg kan købe et nyt hos en lokal forhandler.

Annuller spørgsmålet
Fra : 2100

Dato : 07-10-07 16:45

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål