/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Min pc lagger :(
Fra : o0fritzen0o
Vist : 443 gange
100 point
Dato : 30-09-07 00:00

Hvofor lagger min pc, i spill men også nogle gange bare når jeg køre mussen hen over skrivebordet?

Beskrivelse af min pc:

CPU Intel Celeron D 3066 MHz
Bundkort AsRock P4V88+ X:\
Ram 512MB DDR Ram PC-3200
Harddisk 160 GB, SATA-300/7200
CD-ROM DVD+/-RW 16W/8RW/16XR
Software - Ikke medkøbt
Grafikkort Gainward GeForce FX5500, 256 MB DDR X:\
Modem - Ikke medkøbt
Lydkort Onboard AC97, 16 bit Stereo X:\Drivers\Audio\VIA
Netkort Onboard Lan 10/100 Mbit X:\Drivers\LAN
Tastatur Cycon Keyboard - Win tast.
Andet - Ikke medkøbt
Software pakke

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-09-07 00:26

Citat
Hvofor lagger min pc
hvad er det

Kommentar
Fra : iah

Dato : 30-09-07 05:32

Måske LUKKER den?

Det kræver vist en uddybning af spørgsmålet :(

Kommentar
Fra : noltus55

Dato : 30-09-07 09:42

åben taskmanageren (crtl+alt+del) og se hvor meget din cpu bruger i idle,du kan se hvad for en proces der bruger din cpu kraft,skriv herinde hvad resultatet er

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 30-09-07 11:44

hvilket styre system og hvad for type spil, ja og hvad menes med Lagger.

Måske for lidt ram til spil. 512MB er jo lige i underkanten. FX 5500 er jo heller ikke ligefrem et grafikkort til spil længere.

Kommentar
Fra : o0fritzen0o

Dato : 30-09-07 22:03

Hvad er idle?

Og Den står neutral når den ikke laver noget men hvis jeg laver noget så kommer min pcu op på 100% ( kan jeg se i ydeevne når jeg trykker (ctrl+alt+del))

Kommentar
Fra : Puddel-88

Dato : 01-10-07 06:08

et godt forsalg ville være lidt mere end 512 ram. da dit windows bruger støreste delen af ramne bare på at køre..jeg har selv haft selv samme problem og det forsavndt da jeg smed 1gb ram i så jeg nu har 1500 ram

og så [Fijala] også var inde på er fx5500 heller ikk det vildste mere.

jeg køre selv 5700 og jeg har problemer med at trække små simple spil.

men alt i alt.

nye ram og net grafikkort. så er du godt på vej

Accepteret svar
Fra : Puddel-88

Modtaget 100 point
Dato : 01-10-07 06:09

et godt forsalg ville være lidt mere end 512 ram. da dit windows bruger støreste delen af ramne bare på at køre..jeg har selv haft selv samme problem og det forsavndt da jeg smed 1gb ram i så jeg nu har 1500 ram

og så [Fijala] også var inde på er fx5500 heller ikk det vildste mere.

jeg køre selv 5700 og jeg har problemer med at trække små simple spil.

men alt i alt.

nye ram og nyt grafikkort. så er du godt på vej

Godkendelse af svar
Fra : o0fritzen0o

Dato : 01-10-07 22:24

Tak for svaret Puddel-88.

Kommentar
Fra : Puddel-88

Dato : 02-10-07 12:51

Det var så lidt :D

efter jeg har skrevet dette indlæg er jeg lige kommet i tanke om at du jo SKAL huske at du ikk bare kan købe nogle af de helt nye grafikkort. da du jo har et AGP grafikkort. og alle de nyere kort er Pci express.

så hvis du virkelig ska ha et grafikkort der sparker røv. er du nodtil og skifte bundkort og processor os. men så har du os en pc som er nem og opgradere de næste mange år