/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
min startside
Fra : anniSuper
Vist : 1560 gange
100 point
Dato : 29-09-07 22:54

hej kandu
jeg har altid haft google som startide, men nu har yahoo lagt sig ind som startside .....jeg har prøvet at få google tilbage og klikket på at vil gøre den til min startside igen men hvergang jeg åbner internettet så kommer yahoo frem og jeg kan ikke komme af med den hvad gør jeg ??

anni

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 29-09-07 23:10

du må da kunne ændre den tilbage i kontrolpanel

Kommentar
Fra : o0fritzen0o

Dato : 29-09-07 23:28

Gå op i funktioner, der efter internetinstillinger, og der inde står der "startside" der skriver du bar den side du vil have og trykker anvend og ok så genstart dit internet (bare ved at lukke det ned og starte det op igen) så skulle det være der :)

Fritzen..

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 29-09-07 23:37

hvad kører du med på computeren
windows eller andet

Kommentar
Fra : o0fritzen0o

Dato : 29-09-07 23:39

Jep, Vista.

Dig?

Fritzen.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 30-09-07 00:05

kontrolpanel/internetinstillinger/skriv adresse

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-09-07 01:24

Bruger du Internet Explorer ? Bruger du Vista ? Det er ikke noget problem for mig at have Yahoo som startside, den er da meget bedre og mere personlig end Google, men vil du absolut have Google, så gå ind på Google og klik på Funktioner ned og klik Indstillinger under fanebladet Generelt klikker du på Anvend aktuel side, slut af med at klikke på Anvend og på OK, de samme indstillinger har du i Internet indstillinger i Kontrolpanel, men der skal du skrive den adresse du ønsker som startside, det her gælder for Internet Explorer, hvis du bruger en anden browser, er fremgangsmåden lidt anderledes, hvis startsiden skifter tilbage til Yahoo igen eller til en anden side, så har du et eller andet på computeren som skal fjernes, hvilke sikkerheds programmer bruger du ?
Nogle sikkerheds programmer kan beskytte din startside mod ændring, blandt andre den gammelkendte Spywareblaster: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm rul ned på siden, spywareblaster er nummer to program som omtales, der er download link og udførlig vejledning
Kom med nogle flere oplysninger, vi skal nok få din startside som du ønsker

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-09-07 06:41

Når man ikke kan ændre startsiden eller at en 'fremmed' side overtager pladsen som startside betyder det altid: SNAVS på computeren i form af Ad-/Spyware. En såkaldt hijack !

Rens din computer for skidt og møg her: http://www.spywarefri.dk/onlinevark.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 30-09-07 09:41

? molokyle
ændret startside, kan det ikke bare være for, at et flueben har været sat forkert, under install
af et eller andet program

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 30-09-07 10:17

Forskellige programmer kan låse startsiden.
Snavs kan låse startsiden efter en bestem side er sat ind.

Jer har XP nu men husker noget om en rullemenu oppe i højre side på Vista.
Og der > funktioner > internet indstillinger > klik på brug nuværende
..................................................................(altså hvis du har den rigtige sat til nu)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-09-07 11:04

så vidt jeg husker så kører du XP -

du skal blot ind i din internet eksplorer og under generelt skrive den startside du ønsker.

Har du superantispywarepå din pc skal du gøre det samme der under fanebladet settings og derpå hijack-protection - så holder den fast i din startside og vil give dig mulighed for at vælge nej eller ja hvis siden skiftes pga snavs der vil ind på maskinen og installere sig.

Har du ikke superantispyware kan du hente den her www.superantispyware.com (klik på free)

scan din pc - en forandret startside bør altid få alarmklokkerne til at ringe

Kommentar
Fra : anniSuper

Dato : 04-10-07 21:40

hejsa

undskyld mit sene svar men jeg har ligget syg og har ikke haft computeren åbnet. ja miritdk du har ret jeg kører med xphome og jeg har scannet med superantispyware og meget andet med lige meget hvad jeg gør så er det yahoo der er start side hver gang jeg åbner internettet, det kan være jeg lige skal få min livline på den anden side af gaden til at hjælpe mig med at få lagt en hijackthislog ind så den kan blive tjekket, tror i man evt. kan se det der? jeg vender tilbage imorgen når jeg får hjælp for jeg tør ikke selv at rode for meget med computeren.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 04-10-07 21:46

Men du kan også lige prøve: (hvis du ikke allerede har prøvet)

sæt www.google.dk ind i adresselinien
gå op i funktioner og vælg internet indstillinger
klik på brug aktuel side
klik på anvend
og så OK

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 100 point
Dato : 04-10-07 21:52

det er ikke selve scanningen der gør forandringen - det er i superantispyware

faneblade t hijack-protection (udner settings) - så holder den fast i din startside og vil give dig mulighed for at vælge nej eller ja hvis siden skiftes pga snavs der vil ind på maskinen og installere sig. (du siger selvfølgelig nej )

skriv så også din normale startside i generelt i internet explorer for at sikre dig

ps - god ide med en log

http://www.malwarecheck.dk/forum/ hvis stl_s eller arlet ikke ser dig her

Kommentar
Fra : anniSuper

Dato : 05-10-07 14:24

hej e.c ( det er chicapigen der lige hjælper annisuper) jeg har prøvet med det du har skrevet og det hjælper ikke og miritdk når jeg går ind i hijackprotection står google til at være den side der skal være beskyttet. jeg prøver at sende en hijackthis på malewarecheck. for lige meget hvad vi gør så er der yahoo der popper frem når nettet starter

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-10-07 16:23

Citat
for lige meget hvad vi gør så er der yahoo der popper frem når nettet starter
... hvis der bruges yahoo messenger og der er downloadet yahoo messenger fornylig - er det højst sandsynligt fordi der er sat hak i "brug yahoo som min startside" (sådan noget lign) - i så fald kan i lige afinstallere yahoo messenger og sørge for at det KUN er messenger der bliver downloadet - fjern alle andre flueben (de andre har ingen funktioner alligevel trods alt)

Kommentar
Fra : anniSuper

Dato : 05-10-07 17:07

hej miritdk
jeg har sendt det hele til maleware check og de siger pcen ikke har det då godt og den har været crashed et par gange så vi er i fuld sving med at få den til at køre godt igen , jeg ved ikke lige hvad det vil sige at crashed betyder men jeg stoler på den kommer til at køre fint igen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-10-07 17:12

ikke nogen dårlig ide

crash - tjahhh - gået ned - sådan ca - din pc må jo have drillet dig ind i mellem kan jeg også se

Godkendelse af svar
Fra : anniSuper

Dato : 05-10-07 17:16

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-10-07 17:16

anniSuper -> Du er i sikre hænder på http://www.malwarecheck.dk/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-10-07 17:18

æææææææææææælsker lige pludselig molokyle

velbekomme anniesuper